ev@drian Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Noen her som har Bimbo One bilstol 0-13kg?? Det er et sånt som festes med bilbeltet, enkelt sete, men fungerer bra. Jeg lurer på: - Er dette er godkjent i dag?? Det står 4403NET på kvitteringen, betyr dette ECE R44-03 (som er godkjenningsmerke i dag)...? - Vet noen om det er bra eller dårlig (test eller noe)? - Dette var nytt i 2004...er det da "utgått på dato"? (5 eller 10 år?) Også har jeg et BeSafe-sete, Izi Kid 0-25kg (tror jeg), nytt i 2005. Dette var best i test DA, og er også festet med setebeltet + forankringsbelter, med et sånt "bein" som går ned på gulvet. - Kan jeg altså egentlig bruke dette setet til nyfødt?? Hvis jeg bare finner igjen den hodestøtteputa...? Eller BØR vi ha 0-13kg-sete først uansett?? - Og er det fremdeles ok å bruke seter festet med bilbeltet, eller MÅ man ha sånn Isofix-base til setet, og dermed være nødt til å kjøpe nytt sete?? Sukk. *klør seg i huet*
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. august 2010 #2 Skrevet 23. august 2010 Det sies at de "kombisetene" ikke er like bra som trinn for trinn setene.. Men ikke vet jeg. Vi har maxi Cosi cabriofix 0-13 , men kommer til å kjøpe Britax Multi tech 0-25 hvis dette får plass i bilen vår. Selvom vi har en 2004 modell er det merkelig nok ikke Iso-fix fester i bilen vår, så du kan helt fint bruke bilbeltet og feste med. iso-fix er vel det desidert beste og tryggeste,men når dette ikke lages i alle biler så får man bruke det nestbeste alternativet:) Forøvrig sies det at setene skal byttes ut hvert 5. år pga sprøhet i isoporen... Er ingen ekspert, men mener det er det jeg har lest:) Lykke til, er jo et haaaav at muligheter, blir helt forvirret selv!
BlåBlå Skrevet 23. august 2010 #3 Skrevet 23. august 2010 izi kid bør ikke brukes før barnet kan sitte selv, tidligst ved 6 mnd alder. Det er altfor bratt for en nyfødt. Så ja, du bør absolutt ha 0-13 kg sete først. Det er også anbefalt å bytte ut seter etter 6 år, men det er det jo ikke alle osm gjør. Se på tryggtrafikk.no etter info. du kan også sende dem en e post og spørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå