Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Hvordan har dere gjort det?Første steg???Dere som er politisk aktive?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Første steg er å melde seg inn i et politisk parti. Deretter tar en kontakt med lokallaget til partiet, du er sikkert mer enn velkommen til å delta. Er du ikke typen til å ringe opp et menneske og tilby dine tenester, møt opp på medlemsmøter og årsmøter som sikkert blir annonsert i lokalavisa. Ofte har lokalparti møter i forkant av kommunestyremøter, der de aktuelle sakene blir diskutert. Disse møtene er åpne for medlemmer, og er ofte annonsert i lokalavisa. Hilsen styremedlem i lokallaget til arbeiderpartiet i min kommune.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Tusen takk fot svar! Er medlem fra før og nå har jeg tatt kontakt med en. Tylbudt mine tjenester som du sier og venter spent på svar(Arbeiderpartiet I Oslo). Hva slags "kultur" er det i partiet?er alle medlemmer som vil involvere seg velkomne?får de "oppgaver"`??Har akademisk bakgrunn..er det noe å si ???
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 hei. arbeiderpartiet i oslo har mye spenende og gjøre. det første er stort sett og begyne og gå på møtene til de forskjellige forane som de har. du ser de forsjelige arrangemangene på "mittarbeiderparti.no også får du kontakter. i tillegg så er det lurt og være med på årsmøter og slikt. de informerer deg om slikt om du er medlem. du skulle spurt i går. for da var det ung i ap møte, det var stas. send meg pm om du vil, så kan vi gå sammen!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Jeg bor i en liten kommune med få politisk aktive, så vi hungrer etter ivrige sjeler som vil ta i et tak ifbm valgkamp/1.mai osv. Alle er velkomne. Det kan dreie seg om å stille med kaker/rundstykker på 1. mai, dele ut ballonger/roser/brosjyrer i valgkampen, gå på dørene med roser (ja, jeg veit at du ville følt at du trenger deg på som et jehovas vitne, men vi gir bare rosen og ønsker godt valg, det er ikke settingen for politiske diskusjoner. De aller fleste tar mot rosen med et smil, noen få sier vennlig nei takk, og et og annet utskudd blir sur). Veit ikke hvordan det fungerer i Oslo, men der finnes vel flere lokallag, tror de har bydelslag. Partiet har ikke noen tradisjon for å legge vekt på utdanningen til medlemmene, men om man har kunnskaper på et visst felt er det supert. Partiet er generelt veldig inkluderende.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 jeg opplever oslo ap, som svært inkluderende. hvem som leder kommer litt ann på bydelen. men jeg har til gode og møte noen som ikke blir glad over at nye kommer inn. akademisk bakrgunn har en fordel til tider når det dukker opp saker som du allerede kan masse om pga utdanning og jobb. jeg får brukt min utdanning mase ihvetfall. men partiet skal være for alle og utdanning er ingen nødvendighet, men alt man har med seg av erfainger er jo stort sett et pluss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå