Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Elsa?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke bestemme meg om det er fint eller ikke... Jeg bare forbinder det mest med gamle damer...

Er jo et vanlig navn, men ifølge statistikken lite brukt om dagen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde heller valgt Elisa. Men om du går for Elsa er du hvertfall ganske sikker på at det ikke er 4 stk i klassen som heter det samme;)

Skrevet

Vet om noen jenter som heter det, men forbinder det likevel med gamle damer ;)

Er uansett bedre enn Else.

Skrevet

Elsa er utrolig skjønt og klinger fint, men for meg er det to MEN.

 

1) Det er absolutt på vei oppover og føyer seg, til tross for sin historiske sus, inn i rekken av korte navn som slutter på -a.

 

2) Jeg klarer ikke å ikke tenke "Elsa - slit'a med helsa".

Skrevet

Synes det er fint jeg.

 

Datteren til Hank Von Helvete heter det btw :-)

Skrevet

Forbinder det med gamle damer, men det kan nok endre seg, bare jeg blir vant til det. Syns det er et fint navn.

Skrevet

Jeg syns det er fint. Jeg syns godt barn kan ha navn man forbinder med gamle mennesker, heller det enn navn "alle" barn heter nå. Sønnen vår har også et tilsvarende navn, selvom det kanskje er litt mer brukt.

Skrevet

Synes det er ganske fælt. Minner meg om de meget religiøse, dog meget onde, lærerne vi hadde på grunnskolen.

Skrevet

KJEMPEfint! jeg vurderte selv Else til min datter som nå er ni mnd.

 

(jeg har også valgt 'gamlis'-navn på mine barn, og angrer ikke et sekund; får bare positive tilbakemeldinger, og treffer ingen andre barn som heter det samme!)

 

lykke til med valget :)

Skrevet

Det høres ut som en gammel dame ja ;)

Elisa f.eks er kanskje et navn for yngre jenter?

Skrevet

Elisa er også kjempefint, men det og Elise er jo så vaaaanlige nå, kjedelig!!!

Skrevet

Jeg synes det er kjempe-kjempefint. Mye finere enn Elisa. Jeg synes absolutt dere skal velge det.

Skrevet

Det er FLOTT!!!

 

Jeg blir så lykkelig når jeg hører foreldre som kaller barna sine med skikkelige navn og ikke amerikanske prinsessenavn.

Det er min mening iallefall :-)

Bra vi er ulike :-)

Skrevet

Elsa er veldig fint!

Mye finere enn Elisa- det liker jeg ikke!

 

Astrid er litt i samme gate, nydelig!

Skrevet

Liker det godt. Tenker med en gang på Elsa Beskow som lagde vakre barnebøker, og på Elsa Lystad som er en knall kul dame!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...