Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Fikk høre det i dag av noen andre. De reiser mye og kjøper aldri med noe til det eneste barnebarnet sitt. De har aldri kjøpt noenting utenom bursdag og jul. Burdag og julepresanger er alltid praktiske ting og ikke ting som barnet ønsker. Jeg forventer ikke eller forlanger noe av dem, men begynte å tenke litt da en veninne av meg nevnte hvordan besteforeldrene til hennes barn var.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Man er så forskjellig. De er vel ikke vant til noe annet og er ikke rause av person. Andre liker å overøse barnebarn med nips og dall, mens andre ikke. Er de rause på kjærlighet er vel det mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Det er da ikke besteforeldre som skal forsørge barnet`?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Det er da ikke det HI mener??!! Står vel ingenting om å forsørge. Sure kjærring
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Nei, jeg synes det er veldig frekt at du forventer gaver av dem i hytt og pine. Det er vanlig å gi gave til bursdag og jul. Det er ikke vanlig å kjøpe gaver bare fordi man har vært på ferie. Hadde det vært påkrevd ville jeg kviet meg for å dra på ferie. Så himla moro er det ikke å fly i butikker altså. De må ikke gi gave bare fordi de ser barnebarna. Herregud, at det går an....Ikke prøv deg på at det var noen andre som sa det. Du skrev dette innlegget fordi du liksom skal ha bekreftet at alle andre besteforeldre bruker alle penga sine på gaver til barnebarna. Du får kjøpe det unga trenger sjæl, sånn som andre foreldre.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Det er vel enm vesentlig forskjell på å forsørge ett barn og gi dem av og til en liten gave/ting som de blir glad for?? Om de er gjerrige eller ikke kan jeg ikke svare på, men jeg (og barna mine) synes det er ekstra stas med sine besteforelde , for da får de alltid noe ekstra (trenger ikke koste all verden, en pakke tyggis kan være nok..hehe) ;-)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 besteforeldrene her er også sånn og jeg synes det er litt sårt. Ikke for at jeg synes at de må skjemme henne bort og jeg forlanger ikke at de skal kjøpe noe til henne hele tiden. Men det hadde jo vært veldig hyggelig om de av og til hadde kommet med en liten ting. Det trenger ikke å være så mye egentlig, men en liten ting som viser at de tenker på henne noen ganger. Samboeren min fikk barn veldig tidlig og har nå en (nesten) voksen datter som nylig har blitt mor, så jeg er faktisk reservebestemor til en liten tass. Og jeg kjøper stadig vekk en liten ting til lille tassen. Det kan være et par søte sokker, en leke jeg fant på tilbud, en body med morsom tekst osv osv. Slike ting kommer aldri til barnet mitt fra hennes besteforeldre og det synes jeg er litt leit. Må legge til at de heller ikke er særlig flinke til å besøke oss og tilbringe tid med henne, så jeg er generelt sett litt skuffet. Men men...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Kjære folk.. Jeg skjønner GODT hva HI mener. Nei, de er ikke gjerrige, men prioriterer sikkert annerledes. Dere andre surekjærringer...slapp av!! Når ble det galt å bli glad for at andre gir barna sine noe uten om jul og bursdag?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Anonym over her som mener at jeg er frekk. Les innlegget mitt, så ser du at jeg skrev at jeg ikke forventer eller forlanger det. Jeg har ikke tenkt over det før meg og en veninne diskuterte besteforeldre og hvordan de er med barna.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Som svar på spørsmålet ditt; NEI, jeg synes ikke de er gjerrige. Her kjøper ikke besteforeldrene så veldig mye, men noen ting i ny og ne blir det. Personlig synes jeg det er ganske unødvendig. Undene våre har i overflod og litt til. Selvfølgelig blir de glade for nye ting, nye leker, nye DVD'er osv osv. Med de har egentlig mer enn nok, og en ny ting blir etterhvert lagt i samme haug/kasse som alle andre ting. Jeg og trolig også ungene ville satt mye mer pris på at bestefreldrene tok de med sge på opplevelser. Det trenger ikke være opplevelser som koster penger, men å tilbringe kvalitetstid med dem i nærmiljøet, på skogstur, på strandet etc. Jeg synes imidlertid besteforeldrene gjerne kan gi barnet noe det ønsker seg til bursdagen. Gjerne i tillegg til praktiske ting:). Her får ungene f.eks ski, skøyter, klær osv til både jul og bursdag.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Her får ungene ofte gaver av besteforeldrene på begge sider. De samler på servietter, så besteforeldre, tanter osv sparer alltid når de åpner en ny pakke. Er de på ferie tar de med seg, og andre rare krimskrams som er gratis. Onkelen sendte pakke til de når han var på hawai, servietter, sugerør. engansbestikk, spisepinner og slike ting. Hadde det vært gull i den pakken, hadde de nok ikke blitt like glade. Men ungene blir ikke skjemt bort på gaver som koster så mye. Mormor strikker votter og andre ting i hytt og pine. Farmor lager bamser og dukker. Farfar lager såper og skrur sykkel. Morfar snekkrer og gjør alle de mannemann tingene. Her er alle besteforeldrene ulike, selv om de begge parrene er gift. De har ikke råd eller lyst til å gi ungene kjøpe gaver ofte. Farmor og farfar gir de ridekurs, noe ungene selv har valgt. De har valgt bort jul og bursdagsgaver for tiden sammen med de på ridekurset. De får en liten gave, men ikke mer enn 100kr. Dette syns jeg er kjempe flott, ikke pga at de bruker masse penger på ridekurs, men tiden de bruker sammen med barnebarna. Jeg er nok kjempeheldig som har noen supre besteforeldre til mine barn. De skjemmer de bort med kjærlighet, tid, lek, ting og tang. De blir ikke skjemt bort på bare ting. Jeg er oppvokst med en farmor som skjemte med bort med kjærlighet, tid, lek. Lite ting jeg fikk derfra, men vi laget masse sammen. min mormor gav meg bare penger, hun gav heller penger enn å være sammen med barnebarna. Hun har jeg nesten ikke ett eneste minne fra, selv om jeg var hos henne mange ganger i uka, mens jeg ikke var så ofte hos min farmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå