Gjest Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Hva er det egentlig man må drikke da? Og hva måler de?
cilinik Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Man drikker druesukkerpulver som røres ut i 5 dl vann, dessverre ikke heeelt kaldt da det best skal løse seg opp. Dette skal drikkes så fort du kaan.Før du drikker måles bl.sukker fastende (ikke spise før kvelden før) så tar maan ny prøve 30 min etter inntak, så en til eter 30 min og iste etter 1 time. dette for å se hvordan kroppen din bryter ned sukker i kroppen for å utelukke ev finne ut om man har diabetes. Så da vil man se på verdiene under hele prosessen hvordan svingningen er osv. Normalt bl.sukker skal ligge på 3.5-6 ca.
♥binna♥ Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Ganske riktig, bortsett fra at det er 3 dl. Og om man måler etter 30 min varierer nok litt fra sted til sted, men før og etter 1 time er standard.
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 23. august 2010 #4 Skrevet 23. august 2010 I min by får man 3 dl skkervann og man møter fastende. Blodsukkeret måles 2 timer etter intak.. Lurt å dele opp "drikken" i 2 glass slik at det er lettere å shoote;)
Gjest Skrevet 23. august 2010 #5 Skrevet 23. august 2010 Jeg fikk beskjed at jeg skulle sitte der i 2 timer så jeg måtte ta med meg noe lesestoff
Fizzymed2små Skrevet 23. august 2010 #6 Skrevet 23. august 2010 Jeg har gjort det, og da målte de blodsukkeret før, og etter 2 timer.
cilinik Skrevet 23. august 2010 #7 Skrevet 23. august 2010 Det er sikkert forskjellig fra legekontot til kontor ja. Var i alle fall slik der jeg jobba. Grunnen til at man måler før og 30 min 30 min og 60 min er for å se svingningen av kroppens reaksjon. Har tatt dette selv noen ganger også, og det smaker ikke blomster akkurat...jeg blir fryktelig kvalm og uvel av det greiene...URK...men må man så må man:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå