Gå til innhold

Jeg vil si opp jobben min, men er i permisjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet meg en ny jobb som jeg ønsker å takke ja til, men har fødselspermisjon. Er det slik at oppsigelses tiden går mens jeg har permisjon, eller må jeg tilbake til min gamle jobb å jobbe der 3mnd for så å kunne begynne i min nye jobb? Håper noen vet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok tilbake og jobbe de 3 månedenen om ikke sjefen din er grei og lar deg gå :)

Skrevet

Du kan fint si opp i permisjonstiden og bruke 3 mnd av permisjonen i oppsidelsestiden. Da trenger du ikke gå tilbake til gamlejobben.

Skrevet

Kjenner flere som har sagt opp i persmisjonstiden, så lenge de har sagt opp i god tid før permisjonen er over har de sluppet å jobbe oppsigelsestiden. Den har gått mens de har hatt permisjon..

Skrevet

Dette svaret er feil, du kan fint si opp i permisjonstiden. Bare husk å holde fristen for 3 mnd pluss de ekstra dagene den mnd du sier opp. Oppsigelsen gjelder fra 1. mnd etter oppsigelsen er levert.

Skrevet

Bra:) Da satser jeg på det! Noen som vet hvor lenge man har rett på ulønnet permisjon? For hvis sjefen setter seg på bakbena så tenkte jeg at jeg kunne si: " helt greit for meg at jeg må tilbake etter permisjon, men da sees vi i 2013 eller noe i den duren:) (sjefen min er ikke noe grei, og vi har hatt våre feider).

Skrevet

Så lenge du har barn under 3 år har man krav på ulønnet permisjon så lenge man søker i god tid;)

Skrevet

Hvis du gir beskjed om det innen rimelig tid (normalt 3 mnd) før permisjonens slutt har du rett på 1 ekstra år permisjon uten lønn når du har små barn hjemme.

Skrevet

Jeg sa opp i min permisjon. Tre mnd før jeg skulle tilbake.

Det var ikke noe problem. Da kan ingen tvinge deg til å jobbe i en "oppsigelsestid". Forøvrig har du, som beskrevet over, rett på ulønnet permisjon når barnet er under tre år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...