Marthe&AliceEmilie Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Vi har et problem her hjemme som jeg synes er veldig vanskelig. Jentungen på 3 og et halvt har bestemt seg for at pappa ikke duger til legging. Hun finner på en haug med unnskyldninger som at pappa har sjegg, pappa er ikke magisk, pappa er ikke bestevenn. Jeg vet at dette sårer pappan veldig mye. Har snakket med henne om at pappa blir lei seg, men det bryr ikke hun seg om. Hvis vi har sakt at pappa skal legge så blir det han, men blir litt mer skrik og skrål.. Hva kan jeg gjøre for at ting skal bli bedre mellom de på kveldstid?
Gulosten™ Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Vil anta dette bare er trass. Vi har faste rutiner på at vi legger annenhver dag, det har vi hatt rutine på siden hun var bitteliten. Aldri noe krangling på det
Marthe&AliceEmilie Skrevet 22. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2010 Er rutine at far legger annenhver her og.. Hun oppfører seg slik utenom legging og, men er verst da.. ingen som har noen råd om hva jeg kan gjøre si.. Hun sier også enkelte ganger at hun ikke er glad i han.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Dersom jeg var deg ville jeg for en periode forlatt huset under leggingen, slik at det ikke lenger er et alternativ at mamma legger. Dra på trening, på shopping eller bare gå deg en tur. Far og datter burde også få litt mer alenetid sammen (kanskje de allerede har en del, men likevel?). Finne på morsomme ting sammen, spille spill, gå på lekeplassen, lese bøker, osv uten mors innblanding og tilstedeværelse. Hun må finne ut at pappa faktisk er like magisk som mamma
Odine! Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Hva med å gjøre legginga sammen noen kvelder? Så blir hun vant til begge to. Hos oss synger vi en godnattsang sammen, og så sier jeg godnatt, før pappaen synger en ekstra godnatt-sang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå