Gå til innhold

Dere med flere barn OG hund - bilvalg??


MajjaHarToVakre♥♥

Anbefalte innlegg

Med barn nr to som kommer i mars, og en hund i baggasjen, så må vi vurdere ny bil. Flerbruksbil, antagelig. Vi er tettpakket som det er vi, på hyttetur vinterstid. Eller sommerstid, for den del.. Bikkja tar sin plass uansett, og vi får ikke plass til barnevogn baki sammen med buret. Og vi har en VW Passat, 2002 mod. Egentlig grei plass til å være stv, så vi må nok opp i noe større.

 

Hva har dere andre som har flerbruksbiler? (For det heter vel det? Når man har mulighet for flere seter, evt ikke seter men desto bedre plass?) Hva er dere fornøyde med, og hva er ikke så bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Her er nr 3 på vei, og har to gutter på 5.5 og 7 år og en Rottweiler :)

Vi har pr.dags dato en volvo 850. Denne er det meget god plass i :) akkurat nå har jeg dobbelt hundebur i baki, men når babyen kommer i januar så bytter vi over til et enkelt hundebur slik at vi får plass til barnevogn også :)

ellers så har jeg tenkt slik at skal jeg ut på butikken/kjøpesenter, hvor hunden ikke trenger å være med, så har jeg buret utav og vognen stående i bilen, og skal jeg lufte hunden på vårt faste hundested som er 3 min vekke, så tar jeg bare ut vognen å hiver inn buret.

Tenkte på å bytte bil jeg også ettersom jeg får nummer 3, og det blir 3 stk i baksetene, men kom fram til at den løsningen fungerer like fint :) barnevogn har man jo ikke for altid, det er jo bare snakk om 1-2 år :)

 

Men hvilken hund har dere?

Passat er jo noe mindre enn volvo, også skrår den i bakruten, så det tar jo også en del plass av bagasjerommet, noe volvo 850 og v70 ( ikke den nyeste) ikke gjør..

 

Og ikke minst, Volvo er de sikreste å sitte i om man skulle havne i en ulykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er lagret bak i hjernebarken ;)

 

Volvo er jo trygt ja, absolutt... Har vurdert det før, men prisen var da litt høy. Husker ikke hva vi så på..

 

 

Noen andre som har tips/erfaringer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som dere, nr 2 på vei, og halve bagasjerommet til hund. Får plass til vogn og bur (har en avensis), men vogn blir aldri med når vi reiser langt. Men selv uten vogn er bilen relativt full i dag når vi drar på tur. Med en til i baksetet er det mindre plass...

 

Har lyst på en ford S-max, men vil tro vi får nøye oss med skiboks en stund :-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en venninne som har avensis, og hun har også en rottweiler og barnevogn, og hun får IKKE plass til vognen vedsiden av buret, og hun har en forholdsvis liten vogn med 3 hjul som blir veldig liten når den ligges sammen:p

 

 

og man trenger jo ikke kjøpe flett ny volvo da ;)

får flotte v70 modeller til mellom 100 og 200 tusen :)

og de går jo evig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hompetitten, vi "spesial bestilte" (les vi fikk trønderbur som var prod. i feil størrelse), ETTER at vi kjøpte vogna. Slik at vi fikk inn bur og vogn. Bare noen få cm smalere (men lenger) enn buret vi hadde før. Hadde en lab.blanding når vi fikk nr 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nr 2 på vei, og et hundebur som tar halve bagasjerommet, og har nå oppgradert til Ford Mondeo stv 2010 modell.

 

Hadde 2005 modell før, men volumet på bagasjerommet er økt med 50 l el noe fra 2007, og det er blitt litt lenger, midt i blinken for oss. Vurderte først S-max, men trengte mer og lenger bagasjeplass, ikke høyere.

 

Har i tillegg Thule skiboks, for vi drar til svigers på andre sida av landet 2-3 ganger årlig, og da blir det fort litt bagasje som skal med :P

 

Men er med andre ord fornøyde med Mondeo altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at v70 og Mondeo bør vurderes altså! :)

Takk for innspill!

Ikke bare lett å finne bil med plass til alt. Vi er ofte på hytta, noen timers kjøretur og oppakking som skulle tilsi flytting og ikke helge-tur :P

 

Godt vi har noen mnd på oss, og det er forsåvidt ikke noen bråhast da heller :) Men med tid og stunder, og kanskje litt før hvis mor får bestemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...