Gå til innhold

Noen som røyker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, jeg har ikke klart å stumpe røyken:( klarte det godt helt til for tre uker siden å siden da har det vært vanskelig:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart egentlig. Jeg klarte det så fint sist svangerskap.

Akkurat som om jeg prøver å rettferdigjør det jeg driver med hele tida.

veier liksom opp med røyken med å spise perfekt, å trimme å slikt.

 

Det verste er at magen begynner å vise godt nå, og det er flaut når folk ser meg.

 

Men greit å få ut tankene..

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med dere har sett film der dere ser hvordan fosteret reagerer på hvert eneste trekk dere tar av sigaretten.. hva med å filme den med mobilen, og se hver gang lysten melder seg?

 

det er bare et velmenende råd- (vet hvordan "gode råd" tas i mot hos røykere, kremt.. men måtte bare si det). Tenk på barnet, - dere klarer å kutte røyken helt, det er jeg sikker på.

 

Er selv ikke-røyker, så vet ikke hvordan det er. MEN - har vært bulimiker i 15 år, det er en ganske sterk avhengighet det også - klarte å bli frisk når jeg ble gravid med førstemann, - fosteret er viktigere enn alt! Det er rett og slett veldig egoistisk å utsette det for våre l"yster og behov"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror heller ikke det er særlig sundt å gå rundt med gnagende og dårlig samvittighet hele tiden, så prøv å være fornøyd med hver hele eller halve dere ikke røyker i stede! Skam og selvbebreidelse hjelper ingen.

 

Har selv slutta helt, men var veldig heldig siden jeg ikke hadde problemer med det. Til gjengjeld har jeg veldig lyst på øl. :P *være sterk og stå imot* Mannen min stakkar slutta med snus etter over tredve år, og hadde det ikke særlig godt de første par ukene.

 

uansett, stå på og fatt mot! klem fra meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kuttet ned til ekstra mild og røyken 1/4 av hva jeg gjorde før og mener jeg er flink bare der:) men skal kutte den helt ja:) ingen tvil:) har egentlig bestemt meg for at pakken jeg har nå skal være den siste:) wish me luck:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har holdt meg siden 12 i dag, men må bare si at det er tungt ja:( men gidder ikke kjøre på kiosken å kjøpe så får håpe det går over til i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du e flink jannicke. Jeg har (u)heldigvis fått en kraftig forkjølelse i helga og er så vidt jeg klarer å røyke, så det er nesten slik at jeg tør å håpe på å klare det nå..

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet at det jeg sier nå er upopulært - men det får bare stå til;

Å røyke når man er gravid er helt grusomt gjort mot den lille. Det hjelper IKKE å unnskylde seg med at det er bedre å ta seg en røyk enn å gå rundt å føle ubehag fordi man må la være. Har en blitt gravid og valgt å beholde barnet får en ta konsekvensene - og en av dem er definitivt å ikke nyte rusmidler for eget velbefinnende på bekostning av babyen.

 

Ta dere sammen, damer! Dere takler 9 mnd uten røyk. Hva er viktigst? Deg selv eller babyen du skal passe på???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har røyket siden jeg var 12, men var fast bestemt på at jeg skulle slutte tvert når jeg ble gravid... det klarte jeg ikke, men trappa ned til en om dagen... men ble heldigvis så sykt kvalm fra uke 5, så det tok meg nøyaktig en uke og 2 dager å kutte helt ut røyken! (hjalp mye at jeg måtte spy hver gang jeg tok en halv røyk!)

 

men uansett, sambo min har sluttet helt selv nå! lykke til til dere, men prøv å slutt! :) (for babyn sin del!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...