Gå til innhold

Er det bare jeg som ikke har vært hos legen ennå?


Loddengaard

Anbefalte innlegg

Fikk følelsen av at jeg var den eneste her som ennå ikke har vært hos legen. Stemmer dette?

 

Er 7+1 uker på vei. Tenkte å vente noen uker til før jeg går.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Eg har heller ikkje vore til lege. Sist eg var gravid fekk eg beskjed om at første sjekken var ca veke 10, så eg drøye det òg nokre veker til.

 

Eg er 6+2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+3, og skal på første kontroll i morgen. Var ikke jeg som ville så tidlig, men pga min jobbsituasjon der jeg er borte i uker av gangen, ville legen ha meg inn på kontroll tidlig, sånn at han kunne sjekke at alt foreløp normalt før jeg forsvinner på jobb igjen om et par uker. Helt greit for meg, håper jeg får helsekortet mitt i morgen, for da er man på en måte i gang..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nettopp det. Man er liksom ikke "ordentlig" gravid før man har vært hos legen og fått det bekreftet.

 

Tenkte å drøye til uke 10/11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en tili UL, og fådd se hjerte slå :) Skal på første kontroll nå på onsdag. Synns det var litt tilig, med får ta det som jeg får :) er ca 6+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos legen pga voldsomme migrene annfall, og da sa jeg at jeg var gravid og ikke kunne ta migrenemedisinen min.. Da ville han sette opp 1 kontroll når jeg var rundt 8 uker, så fikk time når jeg er 8+4, jeg er 7+3 nå, så litt over 1 uke til da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har time hos legen 30. august og er da 8+2 uker på vei (termin 11. april - tror vi)

 

Vi har i tillegg bestilt time hos en privat jordmortjeneste her i byen og skal på første UL hos dem 4. oktober. Dette er min første graviditet og jeg er veldig spent på det som kommer :)

 

Har allerede fått litt mage, men det er vel kanskje bare oppblåsthet. Er nå 7+2 uker på vei. Flere som føler de har fått litt mage allerede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal på ul i uke 7 så etter det tenkte jeg å kontakte lege/jordmor.

Har ikke no behov for det enda:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har time 16 sept hos lege, og er vel da 8 uker å noe ;)

 

Har ikke hatt GU eller tatt celleprøve på 6 år, så tenkte å ta legetimen tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke. Er 7+2 og vet at legen ikke pleier å ta inn gravide før nærmere uke 12. Ingen grunn til det heller, siden det ikke blir gjort noe annet enn å fylle ut papirer og ta blodprøver. Og blodprøvene skal helst tas mellom uke 8 og 12. Så jeg drøyer til nærmere 12 uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...