Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Vesla har hatt 2 UVI'er på kort tid. Nå mistenker vi at hun har fått en ny. Tar turen til legevakten i morgen. Sist hun hadde dette sa legen at om hun fikk det igjen innen kort tid, måtte hun til utredning. Så regner med hun kanskje må det da nå siden det bare er et par uker siden sist. Noen som har vært til dette med sine barn? Hva foregår? Fikk dere vite noe mer? Vi har selvsagt kontrollert at hun er blitt frisk etter hver UVI, ved å levere inn prøve ca 1,5 uke etter avsluttet antibiotikakur.
Snuppa! Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Var til utredning med jenta mi når hun var rundt 1 år. De stakk ett lite kamera inni urinrøret, var fælt for mammaen, men jenta fikk bedøvelse og så ikke ut som hun syns det gjorde noe. De fant ut her at hun ikke tissa blæra tom, så det hele tiden lå rester av "gammel" urin. Dette bedra seg når hun blei større, har ikke hatt uvi siden hun var 2 år, nå er hun 5. Lykke til!
Lovemelikeyoudo Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Kjenner ei på 8 år som har kronisk UVI. Får det ofte, men er visst ikke så mye å gjøre med det ettersom jeg forstår. Lykke til!!!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2010 Takk for svar! :-) Uff, kamera opp i urinrøret høres forferdelig vondt ut da... men de bedøver vel godt ja. Hvor ofte hadde hun UVI før hun vokste det av seg, og måtte hun få antibiotika hver gang? Liker ikke helt at det er så mye antibiotika i en liten kropp :-(
Fire småtroll Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Det er flere ting de kan gjøre, de kan ta ultralyd av urinveier, blære og nyrer, de kan sprøyte inn kontrastvæske og ta rønkenbilde av urinveiene og de kan stikke et kamera inn for å se.. Har hørt om alle de undersøkelsene også hos barn, men vet ikke hvorfor de velger hva av undersøkelser. Har slitt med kronisk uvi selv og unner det ikke min værste fiende. God bedring til veslejenta!
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 jeg har en jente som har hatt 3 uvier de siste 6mnd, hun har en innsnevring på lederen fra nyra til blæra... hos oss så fant vi det ut 3 uker før hun kom til værden da jeg var på extrakontroll med UL. nå venter vi på svar om det blir operasjon. kan også være reflux da renner urinen opp igjen i nyrebekkenet når hun tisser. jenta mi går konstant på antibiotika. ikke gunstig, så jeg håper snart at de opererer!
Snuppa! Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Hun hadde det 5 ganger, var helt grusomt, følte jeg gikk på tå hev hele tiden, livredd for at hun skulle få uvi:( Tenkte jo sånn som du ang antibiotika. Men hun har ikke tatt skade av det, har ikke vært syk på noe vis de siste 2 årene, helt utrolig. Håper det går like bra for dere. Hun fikk flaske med melk helt til hun var 2 1/2 år sånn at hun skulle drikke mye, mye væske er viktig.
*Lissi* Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Jeg sleit veldig ofte med uvi da jeg var liten. Foreldrene mine fikk beskjed om at man skulle på utredning etter et vist antall uvi. Endte med operasjon for meg. Hugser ikke spesielt mye for jeg var bare 5 år da:-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. august 2010 Tusen takk for alle svar! Jeg har selv hatt kronisk UVI i slutten av tenårene, her var det tranebær og bocca-kapsler som ble redningen. Har prøvd å gi vesla tranebær-juice, men hun vil ikke ha. Får høre hva legen sier i morgen dersom det viser seg å faktisk være UVI igjen. Kan jo ikke vite det sikkert før vi har sjekket, men hun hadde spor av blod i bleien slik hun har hatt de andre gangene. Litt vanskelig å vite om sutringen og utilpassheten skylder jekselen hun får eller evt UVI.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 glemte bare å skrive i ste, at om barnet får hyppig uvi så er det viktig med rask behandlig så ikke de får nyrebekken betennelse. Da kan de få arr på nyrene hvilket ikke er noe bra.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 22. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 22. august 2010 Ja, jeg er klar over det. Sist var vi på poliklinikken på kvelden pga nettopp dette. Plutselig blod i bleien og 40 i feber, helt akutt. Etter først ha bli møtt av en nedlatende lege, fikk jeg etterpå ros for å ha kommet inn så fort med henne. Så skal undersøke henne i morgen. Nå skal hun få sove i fred, har knapt sovet de siste nettene pga smerter i forbindelse med en jeksel. Stakkars liten altså, hun har mye vondt for tiden :-( I kveld fikk hun paracet i det minste, håper hun får seg noen timer med rolig søvn nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå