Gå til innhold

Burde jeg ha dårlig samvittighet for å spise salami?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei, og innrømmer min synd.. Har kost meg med salami på brødskiva opptil flere ganger i dette svangerskapet! Hvor ille er det? Noen som har hørt om noen som har blitt syke (fosteret har blitt sykt) etter salamispising? Jeg har kutta ned veldig i forhold til før jeg ble gravid, men noen ganger (kanskje 1-2 brødskiver annenhver uke) har jeg kosa meg med Gilde go og mager salami! Prøver å la vær, men er jo så sinnsykt godt!

Flere syndere? Burde jeg gå å skamme meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det var ei her inne i våres som mistet barnet sitt i uke 37, hun hadde spist salami.

som regel vil det vel gå bra men jeg hadde søren ikke turt!

Skrevet

Salami i seg selv er ikke farlig. Det er bakterier som KAN være i den som er farlig. Ville ikke tatt sjangsen selv, men om du gjør det bør du passe på at den er helt fersk!

Skrevet

Er det ingen som vet at man faktisk kan putte salamipakka i fryseboksen og ta dem opp etter 24 timer?? Tin den og kos deg! Jeg spiste masse salami og barnet mitt er friskt og fin!

Skrevet

Det er påvist klarere sammenheng mellom å spisespekmat og skader på fosteret enn mellom inntak av små alkoholmengdre og skader. Faren for at noe skal skje er veldig liten.

Du trenger ikke skamme deg, men ikke vær fordømmende mot de som drikker litt alkohol heller.

Skrevet

Oisann! Det visste jeg ikke... Har tatt en slurk øl og et halvt glass vin innimellom også jeg... Men turte jeg ikke skrive her.. he he

HI

Skrevet

Vet du ikke at frysing ikke tar knekken på alle bakterier? Flaks for deg at barnet ditt overlevde, men du burde ikke komme med feilinformasjon og oppfordre andre til å være like dumme.

Til HI - hvis du først spiser salami kan du like godt kose deg med det hver dag - du utsetter barnet for toksoplasmose med en eneste liten bit (selv om sjansen er minimal).

Skrevet

Det er ikke toksoplasmose som er problemet i spekemat, men listeria. Og det dreper du ikke ved frysing.

Sjansen for at det skal gå galt er veldig liten, men du utsetter barnet ditt for potensiell livsfare når du spise salami. Det er faktisk slik.

Skrevet

D kan også være tokso i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...