Gå til innhold

Hvordan får man innvendig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på om spira sitter, har hatt noen små blødninger å vil jo gjerne vite om det fortsatt er liv laga. Er bare 7 uker. Men hvordan får man UL så tidlig? Tror neppe det finnes private klinikker her jeg bor (harstad).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakter fastlegen, forklarer at du er bekymret pga blødninger og ber om henvisning til tidlig ultralyd. Hvorvidt du får det, er jo opp til legen.

Skrevet

Slå opp på gule sider og ring en gynekolog.

Det gjorde jeg da jeg testet positivt uten å ha hatt mensen etter forrige svangerkskap. Ante jo ikke hvor langt jeg var på vei...

Tenkte jeg skulle ringe en privat gynekolog og betale det det kostet, men så prøvde jeg å ringe en av de "offentlige" først og spurte om jeg kunne få time. Jeg trodde nemlig at jeg måtte ha en henvisning, men det måtte jeg ikke. Fikk en time noen dager senere jeg, og jammen var det et lite hjerte som banket der inne (var nesten 8 uker på vei). Betalte 50 kroner for å få med bilde av spiren :)

Skrevet

Takk, jeg får prøve å ringe i morgen. Så redd de skal avfeie meg med at jeg "bare er så vidt gravid og kan vente noen uker til". Håper jeg blir tatt alvorlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...