Gå til innhold

Pottetrening i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter som blir 3 år nå til høsten. På småbarnsavdelinga i bhg har de hatt pottetrening for alle ungene, dvs alle måtte på potta hver dag.

I sommerferien fortsatte vi trenden og sluttet med bleie (og nattbleie). Hun sitter på do på eget dosete, har aldri brukt potte. Det går kjempebra.

Men når hun nå kom tilbake i barnehagen så må hun gå på potte når hun skal på do. Jeg synes det er svært merkelig at tørre barn må sitte på potte og ikke får sitte på do slik som hun har lært hjemme.

Da min eldste datter gikk i barnehagen hadde de småbarnsdo som de gikk på, men de setter visstnok ikke inn slike doer i barnehager når de bygges lenger.

Er i villrede. Hva er det med denne potta som er så bra da?? Jeg synes egentlig det er en uting, men vil jo ikke klage heller da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg er veldig rart. Har dere sagt fra at hun går på vanlig do hjemme? I barnehagen sønnen vår går i bruker de helst vanlig do, evt med barnesete på, for å slippe tømming av potter. Jeg tipper de bruker potte av gammel vane og kan ikke skjønne at de vil nekte henne å bruke vanlig do hvis dere ber om det. Hvis ikke de har barnesete til å sette på doen, burde de vurdere å kjøpe det inn, det er jo ingen stor utgift for dem i det hele tatt og det vil jo være mange barn som kan bruke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...