Gå til innhold

Eksamen og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby jeg ammer og skal snart ha en eksamen. Babyen har ikke begynt med fast føde enda og selvom vi har prøvd mye, så tar han ikke flaske. Vi har også prøvd kopp og skje, men han blir ildsint og spytter ut melka igjen, bortsett fra når den kommer direkte fra puppen... Hvilke krav har jeg i forbindelse med eksamen? Tenker på i forhold til å måtte gå ut og amme, men også det med evt ekstra tid fordi jeg har brukt tid på amming. Jeg håper jeg slipper å amme underveis, men hvis han blir sulten, så må jeg nesten gjøre det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du nesten sjekke med skolen din, jeg har aldri sett noe om dette i noe eksamensreglement,

Skrevet

akkurat dette vet jeg ikke,

men jeg er sikker på at babyen vil ta flaske eller kopp/sje med melk om h*n er sulten.

Det er ofte enklere for far/andre å få babyen til å spise om du/puppen faktisk ikke er tilstede.

Prøv å la far/andre være alene med babyen i et par timer nå en tid før eksamen, dra til byen, på besøk el.l og ikke ta med deg mobilen. Vær sikker på at babyen er sulten, men ikke skrubbsulten før du drar.

Skrevet

Du har krav på tilrettelegging i forhold til eksamen.

Mener på det er slik at du får lengre tid på eksamen, siden du må ha ammepauser.

Du må søke om tilrettelegging.

Skrevet

vet ikke noe om det, men vil bare si lykke til med eksamen! beundringsverdig at du greier barn og eksamen samtidig! :-)

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal sende en mail til skolen og høre hvordan vi kan gjøre det, jeg ville bare spørre her inne først om det var noen regler på det.

Vi har prøvd mange ganger med flaske, både når jeg har vært hjemme og når jeg ikke har vært hjemme, så jeg har vel innsett at jeg må holde meg i nærheten av han til han begynner å spise annen mat om et par mnd. Han legger seg tidlig på kvelden, så jeg får stort sett gjort det jeg vil uten han også, bare jeg legger det til kveldstid, men akkurat denne eksamnen er det vanskelig å bestemme selv tidspunktet på:-)

Takk for lykkeønskning! Det er ikke et stort studie jeg holder på med, men en etterutdanning det er beregnet at man skal ta samtidig som man jobber, så det er egentlig letter å ta det nå når jeg er hjemme enn om jeg hadde vært i full jobb med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...