Gå til innhold

drømmer å flytte tilbake til hjemplassen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte min mann når jeg studerte her vi bor nå, 5 år siden. Han hadde da to barn fra før i denne byen. Han er oppvokst her.

Giftet oss, fikk vårt første barn for nesten ett år siden. Kjenner at hjemlengselen tar knekken på meg, alle mine venner har flyttet tilbake dit, familien min er der osv. Føler meg så ensom, særlig etter barnet vårt kom.

Vi har hans barn annenhver helg.

Men jeg har jo alltid visst om at han ikke kunne flytte dit med meg pga barna. Flyturen tar en times tid og koster mye (i nord-norge). Sånn sett er det vanskelig for meg å reise "hjem" så ofte også (bor i trøndelag nå).

F..., hva kan jeg gjøre??? Har følt det slik så lenge at jeg tviler på at det går over :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :(

Det er jo ikke skilsmissegrunn heller liksom... Men er så desperat at jeg har vurdert å flytte og ha et avstandsforhold til barna hans evt blir eldre, så kanskje han kan komme etter...

hi

Skrevet

Er det realistisk med et avstandsforhold? Du kan ikke få i både pose og sekk.

Skrevet

Nei, det er nok ikke det. Jenta vår må jo se pappan sin også. Og det blir vanskelig for han å fly oppover annenhver helg også (dyrt).

Noen som har vært i samme situasjon? Er det evt realistisk å fly barna hans oppover annenhver helg, eller blir det for stor belastning for de? Mannen min kan få jobb hos min far her, en god jobb som han kunne ha tenkt seg også. Ellers trives han veldig godt her, så det er ikke derfor vi ikke flytter.

hi

Skrevet

Jeg flyttet hit fra utlandet pga av mannen min. Jeg visste at jeg ikke kunne flytte til hjemlandet når vi fikk barn, punktum. Jeg har mye hjemlengsel (bor i Norge nå i 8 år) fremdeles, vanskelig å finne venner her på Sørlandet når man er utlending.

Jeg tror faktisk at du må finne deg i å bo der du er nå, forsøk heller å finne et fungerende nettverk, gjerne selvstendig og utenfor din manns.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...