Gå til innhold

ah, samboer trøbbel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så evig LEI krangling!!!!!!!

Økonomi, økonomi, økonomi, inkassogjeld (samboer), latskap,

lite oppmerksomhet og dårlig sex!!!

Da jeg ble sammen med samboeren min var alt bare fint. Vi var sammen en stund, og bestemte oss etterhvert for å flytte sammen.

Etter et år, hadde jeg lyst å kjøpe leilighet framfor å leie. Da jeg snakka med banken fant jeg ut at neida, samboeren min hadde vist masse betalingsanmerkninger!! Jeg konfronterte han med det, og han innrømte det. Dafølte jeg meg rett å slett LURT! Enn å dra med meg inn i noe sånt. Vell, vell. Jeg elsker han, så da får jeg hjelpe han.. Jeg brukte myyye tid å penger på å få dette i orden. Han stakk hodet sitt ned i sanden og latet som ingenting. Jeg måtte alltid passe på at nedbetalingsplanene ble betalt osv.. Fullmakten fikk jeg også.. Og dette har vært en evig kamp i 2 1/2 år nå.. Denne jævla gjelda! Han kjøper seg tin, ipad, tlf, data.. ja, you name it.. Ikke styr på økonomien i det heletatt! Men uansett, jeg har alltid hjulpet han MASSE.. Men han har tydeligvis glemt det.. For det eneste han husker er kjeftinga mi. JA, jeg har kjefta en del når han kommer hjem med div. duppeditter istede for å betale regninger.. Så man kan si det sånn at jeg har stått med mesteparten av våre felles regninger helt alene..

Sexen vår er rævva. Han er lat, orker ikke, er trøtt... Blir gal!!

Føler meg ikke fin i det heletatt!! Nå har vi ikke hatt sex på ei uke, og jeg er klar som et egg hele tiden! Har snakket om denne sexen maaange maaange ganger.. Så det er ikke mangel på "komunikasjon"...

Ooogså sitter han inne på rommet sitt hele tia å spiller xbox. Der sitter han i flere timer om han får lov.. Sykt!

Nå hadde han ikke dusja eller pussa tennene sine siden fredagen... Vi har kranglet så fillene fyker, så han ble henvist til sofaen denne helga.. Og dær har han ligget, med full bekledning, ikke dusjet eller noe.. YUK!!

Jeg blir kvalm av hele greia! Nå er han endelig i dusjen, barbert seg å hele pakka. Nå skal han ut å møte en kompis. Vi begynte nok en gang å krangle, da jeg er blakk, og han har penger.. Jeg spør han om jeg kan få noen penger til å kjøpe meg noe godt til senere ikveld, da jeg får veninne besøk. Da presterer han å si: om du ikke har penger, så har du ikke penger..

NEI DET ER JO FORDI JEG HAR BRUKT ALLE MINE PENGER PÅ FELLES UTGIFTER?!?!?!?!?!!!!

Da ble han sur siden jeg ALLTID må dra han ned i det "sorte hullet" som han kaller det.. Ved å nevne at jeg betaler alt hele tiden. Og da blir han minnet på gjelda si!.. Jeg klikker snart! :(

Rotete å langt innlegg.. Sorry..:s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff økonomiske uenigheter er ikke noe ok å ha. Noe av det værste for et samliv kanskje når man er fullstendig uenig på det planet. Jeg skjønner godt at du klikker. Uansvarlighet innenfor dette området er ikke forenelig med et felles familieliv syns jeg... Prøv å snakke med han på en ordentelig måte uten at dere krangler. Funker ikke det så kanskje en familieterapeut?

Skrevet

Han der bør du kvitte deg med snarest. Når han ikke en gang er villig til og betale ned gjelda si, men overlater det til deg så sier det seg vel egentlig selv at denne mannen ALDRI kommer til og skjerpe seg. Han er rett og slett en liten guttunge som forventer at mamman hans skal ordne opp for ham. Gidder du virkelig og være mamman til kjæresten din???????????

Skrevet

Han der bør du kvitte deg med snarest. Når han ikke en gang er villig til og betale ned gjelda si, men overlater det til deg så sier det seg vel egentlig selv at denne mannen ALDRI kommer til og skjerpe seg. Han er rett og slett en liten guttunge som forventer at mamman hans skal ordne opp for ham. Gidder du virkelig og være mamman til kjæresten din???????????

Skrevet

Syns du det er greit å leve sånn??

Men en samboer som ikke tenker på noen andre enn seg selv og han interesser? (i hvertfall sånn jeg forstår han).

Unnskyld uttrykket: Men jeg hadde kasta han til helvette!!!

Det er alltid den letteste løsningen i bli kvitt problemer, men virker jo ikke som han forstår en dritt!!

DU FORTJENER MYE BEDRE :)

Skrevet

Huff, jeg vet.. Men han betaler sjø. Han har fast trekk.

Men han kan alikevell sette inn MERE om han ikke hadde kjøpt seg dupeditter.... Men ja.. Jeg er drittlei..:(

har prøvd å snakke med han om det. Å han lover bot å bedring.. Blir bedre en liten stund, men så er det tilbake igjen..:(

Hi

Skrevet

Hiv han ut! Håper dere ikke har barn sammen, for denne fyren er ikke noe å satse på!

Skrevet

Han er veldig snill tålmodig, rolig, mosom, 100% trofast... osv..

Men vi er på en "rocky" plass nå..:s

Han har vært flink til å betalt ned gjelda si, men ja, det er visse ganger jeg har måttet mase på han....

Jeg er veldig hissig av meg.. Og bestemt. Så jeg er ikke noe walk in te park å være sammen med jeg heller.. Men skulle ønske han forsto litt mere av mine behov... hi

Skrevet

Jeg hadde det omtrent sånn som du beskriver. Jeg hadde aldri råd til meg selv og alt var trist. Jeg hater økonomisk trøbbel og har aldri hatt det før jeg gikk inn i forholdet med han. Det tar på og jeg følte meg trist så trist.

Mens jeg satt der og sørget hvertfall for at det som omhandlet meg ble betalt var han ute og reiste på fisketurer og kom stadig hjem med noe han hadde kjøpt.

Å snakke med han hjalp aldri og jeg ble rett og slett ødelagt av dette her. Vi var ikke sammen mer enn to og et halvt år, men jeg var så langt nede. Mye lenger nede enn jeg trodde.

Da jeg endelig bestemte meg for at nok var nok var det en enorm lettelse og det var som å skru på en bryter. Sprudlende meg kom tilbake, selv om jeg måtte vente en uke med å få fortalt at nå har jeg bestemt meg. Han var borte på nok en fritidsreise.

Venninnen min sa at jeg forandret meg den dagen jeg tok valget. Jeg kom tilbake etter to år i dvale.

Nå har han hovedomsorgen for vårt barn for å klare å få seg en utdannelse og kanskje klare å stå på egne bein en dag. Til tross for at han får alle stønader så sitter jeg igjen med luksusøkonomi i forhold til da vi bodde sammen.

(Det skal sies at det var mer enn bare økonomi som var problemet, men det var det største)

Tenk deg godt om, noen klarer virkelig ikke å forandre seg samme om alt er lagt til rette og rett i fanget på de. Desverre.

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet imot å råde andre til å gå fra partneren hvis det da ikke er vold ol som grunn, men i ditt tilfelle så vil jeg sterkt anmode deg om å kvitte deg med fyren, han er ikke verdt det og de følelsene du har og den hverdagen kommer aldri til å bedre seg. Han kommer til å fortsette slik til du enten forlater ham eller han greier å skape så mye problemer økonomisk at du også får vansker med å betale.

Faktisk vil du få bedre økonomi alene vil jeg tro og færre bekymringer.

Ønsker deg alt godt og lykke til.

Klem

Skrevet

Hmm... Alle svarene her går i retning av at du bør kutte ut fyren, men da går du ut og forsvarer han. Noe sier meg at du egentlig vet at du burde ut av dette forholdet, men det er skummelt så derfor rasjonaliserer du at du blir. Vel, ja, det er skummelt å gå ut av et forhold og bli alene, men vet du hva? Denne fyren viser deg på veldig mange måter at han ikke bryr seg nok til at han vil være med å skape et forhold det er godt for deg å være i. Bare det med å ikke gidde å stelle seg og ha sex, det er som å vise deg fingeren. Har blitt behandlet sånn, og eneste grunnen til at vi blir, er at de behandler oss så dårlig at vi tror vi ikke fortjener bedre. Vis han fingeren tilbake og stikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...