Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Jeg og min nye samboer planlegger å prøve på et felles barn snart. Ved mitt forrige (og siste) svangerskap begynte jeg ikke på folat før etter at jeg var blitt gravid, da det var upamlagt og uventet. Men jeg har hørt at man bør begynne å ta folat før man begynner prøvingen. Så jeg lurer på hvor lenge i forveien bør jeg begynne?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Begynn bare med en gang. Jeg gikk på folat fra før vi startet å prøve.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Forrige og FØRSTE selvfølgelig! hehehe
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 begynn med en gang! det ideelle er vel tre-fire måneder før man blir gravid men man vet jo sjelden hvor lang tid det vil ta.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Det sies vel at en bør ta folat fra 3 mnd FØR en blir gravid, da det er viktigest at lageret er på topp før en blir gravid.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 De anbefaler faktisk alle kvinner i fruktbar alder å ta folat i andre europeiske land. Dette fordi alle kan oppleve å bli uplanlagt gravid! Om du kjøper en multivitamin beregnet på kvinner i enten helsekosten eller apoteket er de tilsatt folat alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Jeg gikk på folat i nesten et år før jeg ble gravid, og det gledet legen å høre det da jeg kom inn for første kontroll. Det har mye å si helt i starten av svangerskapet, og det er ikke farlig å begynne for tidlig.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Da skal jeg stikke på apoteket i morgen og kjøpe det! Sa det til samboeren min nå, at jeg kanskje burde begynne snart. Så spennende!!! Skal bare få meg en jobb før vi prøver seriøst. Men jeg gleder meg såååå! Kan nesten ikke vente!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå