Let's hear it for the boys! Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Da vi var på 5 mnd-kontroll sa HS at jeg ikke trengte å bekymre meg for tennene fordi hun hadde en mamma som hadde en baby på ÅTTE mnd som ikke hadde tenner!! Hun sa det som om det var helt kriiiiise. Så. Er dette krise? Vår eldste fikk sin første tann da han var 4 mnd og etter det kom de to og to på løpende bånd. Nå er barna mine så forskjellig som natt og dag på stort sett alle måter, men jeg merker at jeg synes dette er litt rart. Noen andre?
Nå da? Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Min gutt fikk første tann da han var 11 mnd. Men så kom de da i full fart etterpå. Han fikk fire jeksler samtidig, og det var ikke alltid like godt... Men de kommer når de kommer, en lege sa en gang til en bekjent: "Har du noen gang hørt om barn som aldri har fått tenner?" ;-)
Let's hear it for the boys! Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 Hehe. Jeg er ikke bekymret for at han aldri vil få tenner, men jeg tenker jo litt på at dette kan gjøre det mer komplisert å introdusere brød o.l. mat som han må tygge. Det kan jo ikke være noe godt å tygge med bare gommene?
Gjest 5 andre Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Mellomste her var 12 mnd. før hun fikk sin første tann... Ikke noe bekymring, de tygger bra med gommene
mamma 06&09 Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Minste her fikk sin første tann da han var 10 1/2 mnd, nå er han 12 mnd og har 4 tenner... Brød har han spist fra han var 6-7 mnd Eldste fikk første da han var 5 mnd, så er forskjell her også
lille sprelle Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Ingen krise før 1 år. Hvis det da ikke er noen tenner i sikte, bør det undersøkes. Du vil se at det er "klumper" i tannkjøttet før de dukker opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå