Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 Jeg har i snart to uker gått i uvissthet om jeg er gravid eller ikke, tanterød kommer ikke og jeg får negative + svaak positive tester, legen mener jeg kommer til å miste siden testene er så svake.. Så tar det så jævla lang tid før jeg får tatt blodprøve, og nå må jeg vente på svar.. Er på forum for gravide og alle får positiv svar med engang de er gravid og postivt på CB digital, noe jeg ikke har fått.. Vet ikke hva som feiler meg men jeg gråter hver gang jeg leser om det.. Jeg er så redd for jeg ikke er gravid eller ha problemer med å holde på barnet.. Idiot jeg? Ja!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 Skal gi et godt råd, forsøk å slapp av, skyv det langt bak i hodet. Jeg er stor motstander av at mange tester tidlig pga av nettopp dette. Det er nemlig helt normalt at en tidlig befruktning ender i en spontanabort, eller det kan egentlig ikke kalles det heller nesten siden det er snakk om noen få celler som ikke finner grobunn til å utvikle seg videre, derfor kvitter kroppen seg med det og man får da gjerne en litt merkelig og forsinket mens. Har selv had fem, seks slike, men jeg testet meg ikke og stresset ikke med det. Først da mensen virkelig glimret med sitt fravær og andre symptomer slo inn som ømme bryster, kvalme ol. tok jeg en test for å bekrefte det jeg innerst inne viste med sikkerhet. Og testen var tydelig og klar positiv, jeg var rundt 6-7-8uker påvei og det var ikke tvil om hva som var på gang. Jeg holdt ikke rede på første dag i siste menstruasjon annet enn hvis det skjedde rundt feks en høytid eller annen merkedag som var lett å huske. Viste ca uke, men det var ikke så nøye. Legen humret og sa at det var befriende med en kvinne som tok dette så naturlig og rolig uten dette jaget, terminen stadfester de jo uansett med ultralyden i dag og det har faktisk stemt ganske godt også, har født alle mine et par dager før ultralydterminen. Venninner synes det var nesten uhørt å ikke ha merket av mens i kalenderen. Jeg har annet å fylle kalenderen med som feks bursdager, møter,festligheter og annet i stedenfor.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #3 Skrevet 22. august 2010 Du er da ingen idiot, bare i en sårbar situasjon. Hold deg unna forumet til du vet skikkelig svar! Jeg fikk også bare en veldig svak positiv test, men jenta sitter her og ser på TV akkurat nå så spiren satt hos meg. Vi må bare være litt kyniske også, skulle du miste var det ikke liv laga. Det er trist selvfølgelig, og det er lov å sørge. Men tro meg, det er bedre å miste nå enn å få vite på ordinær ultralyd i uka 19 at det er så store hjertefeil at det ikke er mulig for barnet å leve utenfor livmoren (ei vennnne opplevde det). Det er vondt og vanskelig å miste, men det er ikke uvanlig å oppleve det. Tenkt på alt som kan gå galt i sammesmeltingen mellom sæscelle og eggcelle, vi må bare være glad for at kroppen vår er så flink til å ordne opp på egenhånd.. Skjønner usikkerheten er vanskelig og ønsker deg masse lykke til! Det kan jo gå bra også, det gjorde det for meg. Jeg testet negativt i en uke etter forventet mens, veldig svakt positivt etter en uke og likvel fikk jeg en frisk jente. Klem.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Takk, jeg er helt enig med det dere skriver, og har lært meg aldri teste positivt igjen tidlig.. Har ikke lyst å prøve igjen etter dette.. Merker dette har tatt skikkelig på meg, har mistet to ganger før og orker ikke mer "skuffelser".. Tenker kanskje bare droppe prøve greiene og se hva som skjer senere... HI
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Det beste du kan gjøre i første omgang for både deg selv og partneren er å roe helt ned, la naturen gå sin gang, vente til du er egentlig sikker på at du virkelig er gravid siden mensen er så vanvittig forsinket og du merker andre forandringer. Ta folat, unngå tobakk og alkohol, men ellers lev som før så lenge du ikke går på prevensjon. Ikke tenk på eggløsning, tid for best mulighet for befruktning og slike ting. Lever heller inn urinprøve for test på laboratoriet på legesenteret og få dem til å tolke den. Hvis det ikke skjer noe i løpet av en lengre periode som du setter selv, feks 6, 9 eller 12mnd så bestill en time hos legen, men inntil da skyv bekymringer så langt bak som mulig. Elsk og nyt øyeblikket, det skal være lyst og glede når man skaper det fineste som finnes, ikke planlegging og tidstabeller. Elske skal man gjøre når begge har lyst og ikke fordi man skal lage en baby. Håper du slipper flere skuffelser. Stor klem
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Men hvorfor er du her da, for å pine deg selv!? Hold deg borte til du vet hva som skjer og prøv så godt du kan å fylle dagene så de går litt raskt. Ønsker deg lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå