Lunita_ Skrevet 22. august 2010 #1 Skrevet 22. august 2010 mitt første svangerskap var et helvete.....!!! Gruer meg litt til å starte med nr 2! Veit ikke om jeg tør.. folk sier til meg at ingen svangerskap er like,så da håper jeg at jeg får et lett svangerskap neste gang. hvordan var deres?
hit og dit Skrevet 22. august 2010 #2 Skrevet 22. august 2010 I mitt første svangerskap var jeg kjempedårlig. Jeg var sengeliggende med kvalme fra uke 5 til uke 13. Alt dreide seg om å spise, spy og sove. Jeg gikk ned fire kilo, og var utrulig dårlig. Etterpå var jeg frisk som en fisk og hadde ingen plager. Pga premature rier var jeg nesten sengeliggende fra uke 32 til 36, jenta ble født i uke 36. I mitt andre svangerskap var jeg også kvalm og kastet opp i første trimester, men det var ikke så ille som første gang. Langt i fra. Derimot var jeg trøttere, og sov mye mer gjennom andre trimester. Jeg hadde ikke premature rier, og fødte i uke 37. Så de var litt ulike.
Lunita_ Skrevet 22. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2010 jeg begynnteå kaste opp i uke 7 og var også sengeliggende og bare kasta opp og gikk ned 4 kg også! var slik til uke 20 da prøvde jeg akupunktur og det hjalp:) Kasta ikke opp etter det. Men fikk isjias og stivna helt etter jobb så ble sykmeldt igjen....fikk også en rekke gallesteinsanfall som de ikke fant ut var gallestein før 7 mnd etter fødselen, på slutten fikk jeg begynnende svangerskap så var ut og inn på sykehuset med høytblodtrykk.....ORKER IKKE et slik svangerskap igjen.. fint å høre at andre var finere enn første...gir meg kanskje et lite håp hehe
hit og dit Skrevet 22. august 2010 #4 Skrevet 22. august 2010 Uff, gallesten også ja. Det hørtes heftig ut. Det er nok fare for at kvalme og høyt blodtrykk vil komme en evt neste gang også. Det er typiske ting som gjentar seg, men det trenger ikke komme og det kan være mildere om det kommer. BT kan jo ha blitt påvirket av gallestenen også. Men det er håp om at det kan være lettere andre gang. Det var det for meg iallefall =)
Kjærlighet <3 Skrevet 22. august 2010 #5 Skrevet 22. august 2010 Alle mine svangerskap har vært ganske like. Kjempe dårlig, kvalm og oppkast. Svimmel, null energi osv. Forskjellen er at når jeg gikk gravid med guttene gav den enorme kvalmen seg ett par uker tidligere enn med jentene. Jeg gikk ikke like mye ned i vekt med guttene som med jentene. Men så kom kvalmen veldig tilbake på slutten av svangerskapet med guttene.... Likevel syns jeg svangerskapene har vært forskjellige jeg da :-p
Lunita_ Skrevet 22. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2010 gellesteinsanfall får jeg ikke igjen da iallfall:P For galleblæra er operert bort...
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 med nr 1 spydde jeg 10-12 ganger i døgnet, hadde bekkenløsning, migrene og alt det andre. Men nå er jeg snart 20 uker på vei med nr to og spyr bare 1-2 ganger om dagen. har bekkenløsning og migrene om morgenen. men fortsatt to veldig forskjellige sv.skap. Grudde meg jeg også men man vet jo ikke hvordan det blir før man er gravid så
rima Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Svært like svangerskap her. Ingen kvalme, god form gjennom hele svangerskapet, litt mer ødem i nummer to. Første var jente og nummer to var gutt Tror det er veldig forskjellig hvordan dette kan være fra person til person. Noen får det likt, mens andre får svangerskap forskjellige som natt og dag...
meg & to små vampyrer Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Jeg ble verre med nummer to. Men nummer 1 var jeg veldig kvalm frem til uke 14-15 og generelt trøtt. Og masse kynnere. Med nummer 2 kastet jeg opp mange ganger daglig frem til uke 20 ca, var urtrøtt, hadde masse regelmessige kynnere tidlig, fikk veldig mye vann i kroppen og bare sov. I tillegg så jobbet mannen turnus mens jeg studerte + passet sønnen vår.., Eller "små einsteins" passet sønnen vår da. haha:)
Gjest thricane Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 mitt første svangerskap var nok hakket verre enn andre. kvalmen var mer intens (mulig pga jeg ikke var forberedt på hvordan det var, hvem kan egentlig være det uten å ha vært gjennom det). fikk bekkenløsning, vann i kroppen, halsbrann, mye smerter i magen og endte det hele med hellp og akutt ks i 8 mnd. andre var jeg jo kvalm og kastet opp, ikke fullt så intens (kastet ikke opp blod denne gangen med andre ord) men varte helt til slutten. hadde ikke bekkenløsning andre gangen. gikk ei uke over termin og fødte normalt. var i toppform i etterkant, i motsetning til første hvor jeg bare sov og lå på intensiven i flere dager.
FanteGuri Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Er snart ferdig med 2. svangerskap og synes det har vært tyngre denne gangen, mye pga at jeg har en treåring. Stor forskjell å ha bare seg selv å tenke på, slik jeg hadde første gang. Denne gangen var jeg også veldig uheldig å falt i trappen her hjemme, hvilket resulterte i bekkenløsning og sterke smerter en 3 ukers tid, på den tiden ble formen svært dårlig. Jeg sliter mye mer med pusten nå enn sist, greier ikke gå så langt, sist gikk jeg fint en times tur i skogen tre dager før fødselen. Ble sykemeldt 9 uker før termin denne gangen, sist jobba jeg fram til permisjonstart. Når det er sagt, ville jeg ikke vært det foruten, jeg ønsker jo den nye babyen hjertelig velkommen, og trøster meg med at formen skal nok komme tilbake etterhvert.
Lunita_ Skrevet 22. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 22. august 2010 kan tenke meg det er tungt å gå gravid andre gangen ja,siden man har en småtass i fra før! Det har jeg også tengt på: tenk om jeg skal være i så dårlig form som jeg var,og samtidlig ta meg av sønnen vår som er veldig aktiv itillegg:p ser for meg at vi sover samtidlig i 7 tida:p Lykke til med fødselen FanteGuri:) HI
Raych Skrevet 22. august 2010 #13 Skrevet 22. august 2010 Jeg har hatt to veldig like svangerskap. Ingen plager i det hele tatt i noen av dem:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå