Gå til innhold

Irriterende supermødre på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som blir kvalm av å lese statusoppdateringene til disse såkalte "supermødrene" på facebook, hver eneste dag skal de fortelle om sitt perfekte liv og hvor flinke de er blabla.. Idag har jeg vært så flink å bake kake, ryddet huset og amma ungen i 3 timer eller jeg har laget middag til barn mann , vasket og nå har jeg 5 minutter til å kunne gå på do-liksom!

Blir så irritert, det værste var en som faktisk kaller seg selv for supermamma hele tiden.. Litt merklig at de gjør så mye i huset men har tid til å oppdatere facebook´en hver 5 minutt og fortelle hvor flinke de er til å gjøre alt...

Blæh..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker ikke bare du, men jeg forstår ikke hvorfor.

Gjør det noe fra eller til for deg hva andre gjør?

Skrevet

Nei har ikke sagt at det gjør noe hv andre gjør.. Men at det er utrolig irriterende og blir flau for de som skriver det.

Skrevet

Skriver som ei over her, det er sikkert ikke bare du. Men jeg kan ikke for mitt liv begripe hvorfor du irriterer deg over hva andre gjør. Hvorfor er det irriterendes for deg?? Kanskje dem virkelig gjør alt dette dem skriver og trives med det? Hvorfor er det flaut??

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Tror flere her inne også egentlig irriterer seg. Hvertfall når jeg VET at hun som skriver disse "dagbok" innleggene ikke gjør en dritt av det som står. Eneste hun gjør er å slakke i sofaen og sitte på facebook. Får jo vite hvert 5 min hva hun gjør så hun kan jo ikke være så veldig effektiv. Tror det har med at hun ikke vil jobbe, så hun skal "bevise" for omverden at hun har det minst like vanskelig hjemme med sønnen på 2 år.

Skrevet

De som roper høyest har vanligvis minst og fare med.

Altså gjør de ikke noe mer enn oss, det er bare det at for oss er det dagligdags og faller helt naturlig med matlaging og husarbeid.

Jeg humrer ofte for meg selv, noen bruker jo FB som dagbok for seg selv. Det er ikke ALT vi trenger å vite liksom!

Skrevet

Jeg irriterer meg en smule over at noen er noe vanvittig "kosemose" på fjasboka.

Jeg elsker......verdens beste osv osv....barn/ kjæreste/ mann eller hvem det nå er, hjerter osv osv...diverse kosemose dill dall navn som skatter, diamenter osv osv...så søtsuppe at det er til å spy av.

Jeg forteller barna og mannen min daglig at jeg elsker dem, men har ikke behov å bevise for hele forbanna verden og alle som jeg kjenner eller vet navnet på at jeg gjør det. Blir for påtatt.

At folk opplyser om sine daglige syssler er faktisk bedre, sikkert slumpe til med et: nå har jeg husmorånda over meg eller noe.

Men noen virker som de stresser med å legge ut alt mulig for å virke jævlig travle. Jeg har feks ikke fjasboka på mobilen, hva er vitsen?

Og hva er greia med å legge ut alt mulig av bilder hele tida? Har bilder selv jeg altså, men det er ikke mye rart og har mange jeg kunne lagt ut, men ser ikke poenget i det. Unga mine skal slippe at hele barndommen deres ligger dokumentert på nett i bilder og ord. Og den der unnskyldninga om at man styrer jo selv hvem man legger til, joda...greit nok, men hva hjelper det når man har 2-300venner på fjasboka? Har man da styring på alle? En ting å legge ut et og annet bilde, men alt?? Av ungene i badetøy, avkledd, i alle tenkerlige situasjoner, gjerne med kommentarer i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...