Gå til innhold

Jeg mislikte å amme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mislikte det fra første dagen på sykehuset med den lille.

Følte ubehag i hele kroppen når jeg ammet. Mislikte alle sykepleierne som kom innom for å massere brystet, fordi jeg ikke fikk opp melkeproduksjonen.

Jeg ammet i 3 mnd, og kan si at kroppen min ville ikke gjøre det. Hadde aldri nok melk, så den lille måtte få mme i tillegg til mm. Følte meg faktisk bedre da melken stoppet opp helt når den lille var 3 mnd og jeg kunne med gyldiggrunn gå helt over til mme og flasker.

Flere som har hatt det slik? Eller er det bare meg? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det som deg. Hadde problemer med ammingen og måtte også gi mme ved siden av. Ble så lei av alt press og mas om hvor viktig amming var, at jeg fikk ammingen helt opp i halsen. Ammet likevel i 4 mnd, men bare fordi jeg følte jeg måtte. Da foretrakk han flaska og jeg sluttet å amme. Er gravid igjen nå, og kjenner at tanken på å amme er verre enn tanken på fødselen.

Skrevet

Hadde det slik som deg forrige gang. Er gravid igjen nå, og gruer meg til samme reisa en gang til... Har så lyst til at det skal fungere, men jeg takler ikke berøring av brystvortene!!! Blir ordentlig kvalm av det! Er dessverre ikke noe jeg klarer å styre... Mannen min får sjelden lov å røre brystene, stakkar, he he... ;)

Skrevet

Hatet å amme når det var problemer (øking, lite melk, teknikk problemer osv..) Men når ammingen fungerte som det skulle, var det ingenting som var bedre! Da elsket vi det begge to. Men det var ingenting som var verre enn når det ikke fungerte... Jeg ble også påvirket av familie og dem rundt meg om "får han nok mat?", "stakkar, bare gi han litt på flaske", "han er nok sulten.." Alt dette tror jeg var med på å gi opp ammingen etter 5 mnd, men jeg er glad jeg har erfart det og tenker at NESTE gang, skal jeg ikke stresse sånn med ammingen og ta det som det kommer. Har ingen planer om å føle meg mislykket hvis jeg ikke får det til, men skal være overlykkelig viss vi skal få skikkelig dreisen på det, uten problemer :) Kommer til å ha som mål å amme til barnet er 2 år neste gang også, men så får vi se hvordan utfallet blir ;)

Fungerer ammingen som det skal, er det ingenting som er bedre! Men derimot viss det ikke funker, er det INGENTING som er verre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...