Gå til innhold

Diverse ang flytting til utlandet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurte på om noen her har flyttet til USA eller har litt kjennskaper til flytting til utlandet. Jeg flytter til neste sommer, og skal selge alt av møbler osv, men er jo selvsagt også en del ting man har som man bare ikke kan kvitte seg med, minner etc. Og vi prøver nå å se hva som er billigst eller hva prisen ligger på ved å bruke at "flyttefirma" til noen esker med klær, pyntegjenstander osv. Har bare lest om SAS Cargo, og sånne sider har jo aldri oppgitt pris veit du, da blir man jo litt skeptisk :P

Og noen som veit åssen slikt funker? Leverer du noen esker på flyplassen i Norge og henter de igjen i USA etc. Hørtes jo mest fornuftig ut det :D

Også, hvordan går man best frem ved å lære en 5 åring engelsk? Vil det ta lang tid for han å tilpasse seg? Leser jo at barn lærer ganske fort, og spesielt når han skal omgås andre barn hver dag, og min man snakker engelsk. men veit også at når han som 5 åring begynner på Kindergarden i USA, les førskole her hjemme, må han allerede kunne en del "skole ting" som fargene, tall, bokstaver, skrive litt. Han får bare et par mnd der borte før han begynner på Kindergarden, vil dette bli litt for tøft? Skulle jeg kanskje holdt han igjen et år å la han gå pre-K som det heter, noe tilsvarende barnehage i Norge, bare for å lære språket litt bedre først?

Noen erfaringer? Eller er jeg bare overbekymret mor for øyeblikket? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring ang. flytting med barn til utlandet, men barn er jo som regel veldig tilpasningsdyktige. Om de utsettes for et språk så lærer de det kjempefort. Du kan jo begynne å kjøpe bøker på engelsk og lære ham det grunnleggende. Og hvorfor ikke rett og slett begynne å snakke engelsk til/med ham i løpet av dagen. Du kan si: "nå skal mamma bare snakke engelsk i en hel time, det blir gøy!".

Skrevet

Har dere ikke bodd sammen med din mann siden ungen på 5 år ikke har lært noe engelsk?

Ingen av oss snakker engelsk men vår jente på snart 5 år kan allerede telle på engelsk, kan mange daglidagse ord + noen spessielle.

De er veldig lærevillige når de er små så da er det bare å bygge videre på det.

Om dere jobber med språket hver dag som en lek så lenge ungen syns det er morro vil han nok lære det fort.

Tror ikke dere vil trenge å utsette flyttingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...