Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Er det noe "problem" å ringe og få ny?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Det kommer ann på legen og hva slags medesin.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Hvis det er ppiller lar det seg sikkert raskt ordne. Er det sterke smertestillende sier damen bare hahah, den har jeg hørt før.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Det er en litt sånn "skummel" medisin. Dvs. at den er veldig avhengighetsdannende. Så det kan jo være legen tror jeg lyver for å få mer.. Men, jeg har altså mistet den. Var til legen i går. Og har nok mistet resepten på vei hjem. hi
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 OI? Så da er det kanskje sannsynlig at jeg ikke får da? neeeei! *ut å lete i bilen eeeen gang til* hi
Martin+Mamma Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Jeg jobber på legekontor og der hører vi det mange ganger omdagen når det gjelder sovemedisin og smertestillende.. Har aldri skrevet ut ny rp, det er desverre stort sett bare tull. Kjipt når en havner i den situasjonen, vanskelig å bli trodd pga alle som prøver og lure oss. Håper du finner den:-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 visst det ikke har skjedd deg før og du kjenner legen litt godt og han har et inntrykk av deg..så skal det sikkert ikke være noe problem å få ny resept.. verre er det visst dette skjer deg ofte.. tror jeg ville ringt å forklart situasjonen..så ordner det seg nok skal du se:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Takk for svar. Nei, det har ikke skjedd før. Har ikke gått på sånne medisiner før. Fikk dem først for en måned , og så var jeg hos legen og fikk en måned til. Aner ikke hvilket inntrykk legen har av meg. Men har hatt henne som lege i årevis, og tror da jeg ikke har gitt noe dårlig inntrykk;S Har de ikke noen "sjekkliste" på apoteket da? Altså oversikt over hva jeg har tatt ut? Jeg kan vel ringe apoteket og be dem bekrefte overfor legen at jeg ikke har tatt ut den resepten som er borte? hi
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 Ja, og det har gått helt fint å få ny:) Det har faktisk skjedd flere ganger når jeg tenker meg om.... Nå oppbevarer jeg dem på apoteket, så nå forsvinner de aldri:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Anonym 01.41 her. Dette har vært resepter på både sovemedisiner og sterke smertestillende (eks imovane og Pinex major etc). Har aldri vært noe problem å få ny, men det kan jo være en fordel at jeg bor på et lite sted der leger, apotekansatte etc kjenner meg godt, så de vet at jeg ikke misbruker slike medisiner.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 vanskelig å sjekke alle apotek i område for du kan jo bruke resepten på hvilket som helst apotek...
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #12 Skrevet 22. august 2010 Her hos oss finnes det bare ett apotek, og nå har jeg jo reseptene liggende der, så da får jeg bare brukt de der:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #13 Skrevet 22. august 2010 Det er ikke noen måte å se om resepten er blitt brukt eller ikke da, et nummer eller en kode eller lignende? Hilsen totalt uvitende!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #14 Skrevet 22. august 2010 Hehe er vel bare og ringe det registreret som alle resepter som er hentet ut er registrert??
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #15 Skrevet 22. august 2010 Tror ikke jeg ville stolt helt og fullt på apoteket mtp oppbevaring av resepter, særlig ikke når det gjelder livsviktige resepter. Her har de klart å rote bort 2 resepter på 1/2 år, og de har ikke akkurat noe ansvar, man legger de fra seg på apoteket på eget ansvar var svaret jeg fikk.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #16 Skrevet 22. august 2010 Det er vel bare å ringe legen i morgen og høre hva hun sier. Det har i allefall vært et helvete av en helg uten medisiner, så jeg håper det ordner seg. Jeg har forresten mistet en resept før kom jeg på, men det var antibiotia til ungen, så ikke helt det samme. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå