Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Har ei jente som hadde eit uhell på sykkel i dag. Ramla av sykkelen sånn at ho slo seg på tissen. Det kom ein liten flekk blod i trusa, men då me kom heim virka det som alt var bra. Før ho skulle legga seg var det derimot vondt å tissa. Kan ikkje sjå nokon skade, men er litt bekymra. Nokon som har erfaring? Er dette noko som går over av seg sjølv, eller bør me ringa legevakten i morgon for å få ho undersøkt?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Jeg ville ringt uansett =) Er jeg i tvil om noe, så ringer jeg. Og de på legevakten er heldigvis erfarne nok til å vite om det er noe de burde se på eller om det kan vente til fastlege på mandag
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Ja det er nok best... Ringer i morgon...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Jomfruhinnen kan ryke ved fall eller slag mot underlivet. Det kan i såfall være grunnen til at det kom litt blod. Ta en telefon og hør med legevakten i morgen.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Det var det eg tenkte først. Og slo meg til ro med det. Men det burde vel ikkje vera vondt å gå på do om det berre var det?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Jo, det kan det være. Jomfruhinnen er jo ikke en "hinne" i den forstand, det er åpningen til skjeden. Hvis det har blitt et lite sår/rift i den kan det svi når det kommer urin borti. Blir som å tisse når man har revnet etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 Ok... takk for svar! No får eg sikkert sova i natt eg og:)
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Hun kan jo ha fått et lite sår/rift også slik at det gjør vondt når hun går på do, håper det er bedre idag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå