Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Eller er alle gode foreldre som irettesetter barna mildt, men bestemt osv.. I så fall hvordan klarer dere det?? Hører virkelig barna på det? Her i huset hjelper det virkelig ikke hvor bastante vi er på at de og de tingene gjør vi ikke osv.. Selv om det er sagt hundre ganger fungerer det bare ikke!! Får så dårlig samvittighet når jeg blir sint...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Kjefter så å si aldri på barna, kanskje litt på det barnet som nå har vokst meg over hode i både høyde og meninger. Men småen får aldri kjeft. Jeg svelger noen kameler og leder barnet inn på noe annet.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 sikkert alt for mye. Særlig når jeg er stressa og de bare somler..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 jeg prøver å unngå det, men det er ikke alltid like lett.. for å si det sånn, kjefter når jeg er stresset og har dårlig tid, men funker dårlig... og blir selv dårlig humør når småen noen ganger er helt fra seg. feks når vi kommer inn og skal lage middag, hun vil være ute å leke, da hender det ofte at hun står å skriker med full hals med døren og skriker. jeg prøver å holde meg, men blir å kjefte på henne.... uff, noen ganger får jeg skikkelig dårlig samvittighet. jeg misunner de som klarer å holde seg i tøylene og være fornuftig Jeg analyserer en del og er mener at min oppførsel til tider kommer av at jeg er vokst opp i et hjem med mye krangling....
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Ja, jeg kjefter en del på barna.. Av andre har jeg fått høre at de ser på meg som tålmodig, men kan vel ikke si jeg føler det slik selv bestandig.. Med 4 barn blir det ofte mye mas,sutter, irriterende lyder ved matbordet, og de krangler seg i mellom, dette må bare stoppes etter en stund, er umulig for meg/de andre å overse. Å snakke rolig og bestemt funker sjelden, dessverre, mangel på respekt kaller jeg det, og det gjør meg faktisk sint, og mener også jeg da har grunn til det!!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Hæ, finnes det noen som IKKE kjefter på barna sine?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 Hun ene blir det desverre mye kjefting på, men det har bedret seg om dagen og det er deilig. Så jeg håper vi er på rett vei nå og det kan bli slutt på kjeftingen. Jeg vet grunnen til at hun går i vranglås, og det er ikke noe jeg kan få gjort der og da, kun på langsikt.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Ja, jeg kjefter.. Hvis dette er å heve stemmen til en barn som ikke hører, eller som rett etter å ha fått en advarsel, bare MÅ gjøre det motsatte av det som er lov.. Eldste på 7 får faktisk mer kjeft enn yngste på snart 3. HUn har begynt å teste grenser på nytt. Men jeg ekspolderer ikke i tide og utide. Jeg har som oftest snakket rolig og bestemt til dem før jeg kjefter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå