Gå til innhold

Mitt moralske dilemma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil har barn samboer vil ikke. Fra før har vi et barn på 4år som ikke var planlagt. Han meldte sin ankomst da vi var relativt unge og mitt i sudier. Vi har snakket om flere barn i et par år nå og han blir ikke klar. "Når vi er ferdig som studenter...." Når jeg har fått jobb..." "Når vi har kjøpt oss en plas å bo" Når jeg har vært i jobb i et år" Nå er alt dette oppfylt, men han er forsatt ikke klar, og er ikke sikker på om han noen gang vil bli det heller.

Jeg kommer aldri til å lure han. Men har nå hormonspiral og tenker at når den må ut etter å ha sittet inne i 5år skal ikke jeg ha ny prevansjon. Da må det bli hans ansvar. Kjenner jeg han rett blir det null kondom første gang han kommer hjem fra byen.

Men er det moralsk riktig av meg å dermed kanskje å bli gravid selv om jeg vet at han ikke vil ha barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du er åpen om at det nå er hans tur å besørge prevensjonen, ser jeg ingenting umoralsk ved det.

Skrevet

Jeg hadde ett lign problem. Jeg måtte slutte med p-piller pga bivirkninger. Gav beskjed til gubben og resultatet ble en liten nydelig gutt.

At vi nå har problemer kommer av det eller andre ting er jeg ikke sikker på. Men heller mot det siste

Skrevet

Du lurer han jo ikke, når du ber han ta ansvar for prevangsjon. Hadde du gjort det i ettertid ja. Gutta må også ta ansvar.

Skrevet

Takk for svar :)

Blir noen år til enda og det kan jo være at han har endret mening innen den tid, men jeg kommer vertfall ingen vei med mas, heller tvert om.

Men hva da med de gangene han er småbrisen og lystig og ikke bryr seg så veldig? Skal jeg smile å la det stå til? Minne han på at jeg ikke går på noe prevansjon? Være ekstra kosen i håp om litt senge aktivitet og gjerne stor mage som resultat? Hvor går grensen?

Skrevet

Ville din gubbe ha barn da eller sprakk kondomet? Hvordan reagerte han da du ble gravid?

Du har jo mye bedre grunner enn meg for å slutte på prevansjon da de var medisinske, mine er et ego ønske om å bli gravid.

Om dere har problemer nå og barnet er lite kan jeg trøste med at det første året e tøfft for de aller fleste par, og at ting blir lettere etter en stund. Kan forøvrig anbefale PREP kurs, som er et samlivskurs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...