Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Jeg var sliten i dag, kom hjem fra jobb og så at ingenting var rørt på kjøkkenbenken, som jeg lot stå urørt i går kveld for å se om noen klep tak i noe.. Og med noen mener jeg samboeren min som er hjemme 4 uker i slengen når han er hjemme.. Jeg kommenterte det, og vips bøe han pottesur og klaget på at jeg jobbet så korte dager til vanlig (har arbeidsdager fra 5 til 9 timer, jobbet over vanlig arbeidsuke i uka som har gått), og at det alltid så helt for jævlig ut her fordi jeg er så jævlig lat.. Det han aldri gir meg cred for er de månedene han er ute på sjøen og jobber, fire uker i strekk der jeg må være i full jobb, være mor og far, vaktmester, hushjelp, aktiv sammen med ungen vår.. Er det virkelig for mye forlangt at han kan gjøre litt husarbeid for å avlaste meg litt når han er hjemme? Ok, han er flink til å jobbe ute, men med en gang jeg hinter om husarbeid så er helvete løs.. Aaaargh! ..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Skikkelig dritt det der ja... Han er vel sliten når han kommer hjem, men ærlig talt... litt kan han gjøre hjemme :-/
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Hvis så er, så kan du få beholde ham på fulltid, og slutte med å sende ham hit når du er lei ham..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Dritt mann! Det er overhode ikke formye forlangt at han tar sin del når han er hjemme! Min man reiser mye i jobben sin, og når han er hjemme gjør han sin del av de huslige gjøremål i tilegg til full jobb, og han bruker ekstra mye tid med barna for å ta igjen det tapte fra da han var borte og for at jeg skal få litt velfortjent fritid etter å ha sittet aleine med alt ansvaret da han ikke var hjemme. Du får fortelle han at han gjerne må betale noen for å ta den delen som han burde gjort dersom han er så sinnsykt lat, eller kan han ta turen hjem til sin mor for å bli dullet å dallet med. Du er ingen hushjelp!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Din mann høres ut sånn som jeg ønsker min mann skal være.. Alt jeg egentlig ber om er at han skal skjønne hvilken jobb jeg egentlig gjør, og bare anerkjenne det som noe bra. Og etter å ha forklart ham hvor mye det såret meg at han ikke ser det, så ba han om unnskyldning og lovet å skjerpe seg, både med tanke på husarbeid, men også det å berømme meg for jobben jeg gjør i huset. Skulle bare ønske han kunne ha gjort det uten at jeg må bli sint og lei meg!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Han gjør mye hjemme, han jobber mye med å pusse opp huset og forbedre det.. Men jeg blir bare så lei av at han slipper ting der han står og der blir de liggende, og skittenklær kommer seg aldri ned på vaskerommet av seg selv, jeg må gå rundt å plukke opp, og spørre om ditt og datt er rent eller trenger en vask..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 Trøst deg med at du ikke er alene om å ha en slik mann. men det finnes råd, jeg slutta å vaske klær, lage middag osv til ham, handla inn kun nok til meg og ungene. Da tok han hintet. Men så gjør jeg mye ute også, vi deler nå det meste både inne og ute likt. Kan han lære å lage middag, vaske klær osv, da kan jeg også lære å skifte dekk, olje, legge stein, snekre, male osv. Det er kansje der vi damer må bli flinkere, grabbe til oss vår del av arbeidet som tradisjonelt har vært mannens oppgaver før vi kan forlange at han bidrar på lik linke med husarbeidet.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2010 #10 Skrevet 22. august 2010 Det virker på meg som at dere må ha økonomi til å kunne ansette noen til å avlaste deg noen timer i uka. Hvis ikke må han trå til og gjøre sin del når han er hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå