Gå til innhold

Et par spørsmål om dåp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å planlegge dåpen til min sønn, og kan ikke huske at det var så sinnsykt dyrt! :-o Så lurer litt på hva andre gjør/gjorde.

Hvor mye brukte dere totalt på hele dåpen?

Til dere som lagde maten selv, hva lagde dere og hvor mye betalte dere?

Dere som leide lokal, pris?

TUSEN takk for svar!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde vel ca. 25 gjester, brukte en 6-7000 totalt sett..

Innbydelsene lagde vi selv, samme med takkekort

Dåpskjole hadde vi, kjøpte derimot fin kjole til festen ettterpå..

Vi lagde koldtbord med røkelaks, eggerøre, spekemat, karbonader, reker etc.. bestilte en dåpskake og lagde resten av kakene selv + is, fruktpunsj

Vi var hjemme hos bestefaren til tuppa, så vi slapp "billig" unna der :)

Skrevet

Vi brukte rundt 7000 bestilte snitter og kake.

Rema 1000 er billige på kaker.

Snittene bestilte vi på noe som heter Spar esset som ligger på Nesodden.

Hadde i tillleg karbonader og brød som folk kunne forsnye seg med og pølser til barna.

Skrevet

Brukte iallfall ikke i nærheten av hva de andre her brukte...

Vi var 26 personer oss inkludert. (16 voksne - 10 barn) Hadde spekemat - røkelaks- pastasalat - kalde poteter - potetsalat - eggerøre - rundstykker og flatbrød.

Handlet ca 150 gram spekemat per voksen pers (holdt i massevis!) Bakte 4 kaker selv - fikk andre til å lage 6 kaker, inkludert en kransekake, og eggerøre, rundstykker og flatbrød. Det går jo an å spør besteforeldre/faddere om de kunne tenke seg å lage noe :) De fleste synest jo det er bare hyggelig å bidra med litt!

Brukte max 3000 på mat (1000 i spekemat) + 500 kr til pynt/stearinlys. (Da brukte vi en gammel dåpskjole og handlet ikke nytt tøy til festen etterpå)

Hadde festen hjemme i hagen med partytelt. Kriseløsningen var inne i stua om det ble dårlig vær - men det ble det (takk og lov) ikke :)

Hva kjøpte dere som brukte 6-7000 da.....?

Skrevet

Vi var 18 stk, brukte 1000 kroner.

Jeg fulgte med og kjøpte kjøtt osv når det var på tilbud. Lagde all maten selv, minus en kake og rundstykker. Hadde eggerøre, røkelaks,kjøttkaker, potetsalat, fenalår, druesalat, lefseruller, aioli, salsa, kyllingvinger, kyllingspyd, kjøttboller, foccaccia, grønn salat og sikkert mer som jeg har glemt.

Holdt dåpen hjemme.

Kjolen betalte mamma.

Trenger ikke koste all verden :-)

Skrevet

- svigermor ordnet gratis lokale

- bestilte koldtbord + 4 kaker til 4500 kroner. Bakte resten selv.

- brukte ca 2000 på pynt/lys/servietter/innbydelser/div (laget da blomstersatsene selv)

Besteforeldrene insisterte på å betale maten, de ville bidra, så vi betalte da 2000. Var 53 gjester.

Skrevet

Vi var 22 stk med barn, hadde kalkun, waldorfsalat, poteter og grønnsaker og fløtesaus, til dessert hadde vi multekrem i krumkake,

Kaffe og kaker, hadde 6 kaker,

All mat og kaker var hjemmelagd, hadde en dåpskjole fra før, sydde en til da jeg hadde 2 som skulle døpes,

Bordpynt, blomster, lys, servietter

Alt kom på 2000

Hadde sammenkomsten etter dåpen hjemme

Skrevet

Leide et lokale for 1500, brukte 1600 på gryterett, brus, pynt og baguetter.

Kjolen sydde mamma, kaker bakte venner og familie :)

Invitasjoner på 200.

Vi var 20 stk og brukte til sammen 3300 :)

Skrevet

Ja, åsså lagde broren min salat :P

Skrevet

Vi hadde tapas til 16 personer som vi fikk levert. Kostet 3600 kr. Så kjøpte vi inn brus og kaffi, bordpynt osv. til ca. 1500 kr. Kaker hadde bestemødrene med seg. 2 stk. og det var nok. Vi hadde dåpen hjemme. Dåpskjole sydde svigermor til eldstemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...