Maria & mini Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 .. alt unntatt koldtbord, for det har det blitt litt mye av i det siste Kom med masse... )
Jenny-penny Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Tapas. Diverse pastasalater med godt brød Matpai Reker/skalldyr og loff Gode gammeldagse snitter?
*smula* Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Tapas - eller er det for likt koldtbord? Hvor mange gjester er det? Pai med salat og brød Skikkelig middag med steik Grilling
StorkeMammaen Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Biff Stroganof med ris, salat og loff Reker, loff, blåskjell, pastasalat og stash Spekemat Grillmat, evt bare grille en indrefilet og middagstilbehør ved siden av. Tårta - oppskrift fra Sverige, en "kake" som er lag på lag med loff, majones, skinke, ost reker og majones. Ovnsbakt ørret/laks med tilbehør. Snitter Lykke til!
Fire småtroll Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Har hatt fire barndåper selv, vi har servert: Koldtbord, bestilt fra catering. Snitter, bestilt fra catering. Spekemat, bestilt fra slakteren, servert med eggerøre, nystekt urtebrød, hjemmelaget flatbrød, rømme, melon/jordbær osv. Middag, helstekt indrefilet (på grill) og buffet med div tilbehør.
Maria & mini Skrevet 22. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2010 Tusen takk for tipsene Vi blir 41 stk, henholdsvis 32 voksne og 9 barn i alder 13-2 år.. Hadde liksom ikke ment å gå av skaftet når det gjaldt maten, trenger ikke ha det mest eksklusive Får se hva det blir til =)
♥ McQueen♥ Skrevet 22. august 2010 #7 Skrevet 22. august 2010 Jeg laget gryterett selv til våe dåp forrige helg. Vi var 20 stk. Veldig enkelt og veeeldig godt. Servert med varme rundstykker og saltat.
konrad sin mamma Skrevet 22. august 2010 #8 Skrevet 22. august 2010 vi hadde litt spansk ost og skinke som fingermat når vi kom til lokalet mens vi laget ferdig maten. Hadde mange gjester så vi gikk for gulasjsuppe eller det ble gryte da, lagde den litt tykkere. Det var godt og enkelt:) alle andre barndåper jeg har vært i har vi fått lapskaus eller koldtbord:)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 22. august 2010 #9 Skrevet 22. august 2010 vi hadde to valgmuligheter. Gryterett og ris eller vårruller og ris. Servert med salat og loff til:) Dette ble godt tatt i mot og var veldig godt:) lapskaus har vi også fått i barndåp, snitter hadde søstern i barndåpen til dattera si. Tapas kunne jeg tenke meg ved senere anledning:)
Nå da? Skrevet 22. august 2010 #11 Skrevet 22. august 2010 Jeg tenkte også sodd. Innherredssodd med kokte poteter og flatbrød. Regnes som festmat her i trøndelagen. =)
Gjest Skrevet 22. august 2010 #12 Skrevet 22. august 2010 Sodd er supergodt! Den som ikke har trønderaner eller som vil lage sin egen vri, så er det jo bare å lage en meget stor kjele med f.eks. betasuppe. I Hallingdal spises jo også suppe som festmat, det heter Småmat og er også innmari godt. Småmat fordi alle bitene av potet, grønnsaker og kjøtt er skåret i veldig små, og akkurat like terninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå