Gå til innhold

Forslag til dåpsmat..


Anbefalte innlegg

Skrevet

.. alt unntatt koldtbord, for det har det blitt litt mye av i det siste :)

 

Kom med masse... :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapas.

 

Diverse pastasalater med godt brød

 

Matpai

 

Reker/skalldyr og loff

 

Gode gammeldagse snitter?

Skrevet

Tapas - eller er det for likt koldtbord?

Hvor mange gjester er det?

 

Pai med salat og brød

Skikkelig middag med steik

Grilling

Skrevet

Biff Stroganof med ris, salat og loff

Reker, loff, blåskjell, pastasalat og stash

Spekemat

Grillmat, evt bare grille en indrefilet og middagstilbehør ved siden av.

Tårta - oppskrift fra Sverige, en "kake" som er lag på lag med loff, majones, skinke, ost reker og majones.

Ovnsbakt ørret/laks med tilbehør.

Snitter

 

Lykke til! :)

Skrevet

Har hatt fire barndåper selv, vi har servert:

 

Koldtbord, bestilt fra catering.

 

Snitter, bestilt fra catering.

 

Spekemat, bestilt fra slakteren, servert med eggerøre, nystekt urtebrød, hjemmelaget flatbrød, rømme, melon/jordbær osv.

 

Middag, helstekt indrefilet (på grill) og buffet med div tilbehør.

Skrevet

Tusen takk for tipsene :)

 

Vi blir 41 stk, henholdsvis 32 voksne og 9 barn i alder 13-2 år.. Hadde liksom ikke ment å gå av skaftet når det gjaldt maten, trenger ikke ha det mest eksklusive :)

 

Får se hva det blir til =)

Skrevet

Jeg laget gryterett selv til våe dåp forrige helg. Vi var 20 stk. Veldig enkelt og veeeldig godt. Servert med varme rundstykker og saltat.

Skrevet

vi hadde litt spansk ost og skinke som fingermat når vi kom til lokalet mens vi laget ferdig maten.

Hadde mange gjester så vi gikk for gulasjsuppe eller det ble gryte da, lagde den litt tykkere. Det var godt og enkelt:)

alle andre barndåper jeg har vært i har vi fått lapskaus eller koldtbord:)

Skrevet

vi hadde to valgmuligheter. Gryterett og ris eller vårruller og ris. Servert med salat og loff til:)

Dette ble godt tatt i mot og var veldig godt:)

lapskaus har vi også fått i barndåp, snitter hadde søstern i barndåpen til dattera si.

Tapas kunne jeg tenke meg ved senere anledning:)

Skrevet

Jeg tenkte også sodd.

Innherredssodd med kokte poteter og flatbrød.

 

Regnes som festmat her i trøndelagen. =)

Skrevet

Sodd er supergodt!

 

Den som ikke har trønderaner eller som vil lage sin egen vri, så er det jo bare å lage en meget stor kjele med f.eks. betasuppe. I Hallingdal spises jo også suppe som festmat, det heter Småmat og er også innmari godt. Småmat fordi alle bitene av potet, grønnsaker og kjøtt er skåret i veldig små, og akkurat like terninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...