Gå til innhold

navn til barnet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

denne graviditeten var ikke planlagt, oog fra mannes side absolutt ikke ønsket.. Men han har nå innfunnet seg med at han skal bli far igjen (dette er nr 2)

 

Nå etter UL har vi fått vite kjønn og vi kan begynne å lete etter navn.

 

Vår første ble et kompromiss.. mitt navn først, hans ble mellomnavn hvis det ble gutt, og omvendt hvis det ble jente. Vi fikk en gutt.

 

Han tror ikke på å døpe barna, men vi gjrode det alikevel siden dette er en tradisjon i vår familie. Han krevde 2 uker etter dåpen at vi aldri døpte noen av barna våre igjen

 

Nå krever han å få sette navn på dette barnet.. uten at jeg har noe jeg skulel ha sagt fordi han ikek fikk sitt navn først på gutten vi har, og at han i tillegg er døpt

 

Han har gjort og sagt mye rart i vårt forhold, men jeg holder ikek regnskap.

 

Vilel du giott etter for husfredens skyld.. selv om du ikek liker navnet i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som han er bitter på denne graviditeten.

 

1. Navn må dere bli enige om.

2. Dåp kan dere diskutere, evnt kan du gi etter der.

 

En ting er å gi etter for husfredens skyld med tanke på farge på veggen, valg av middag en fredagskveld, eller om dere skal ha rutete eller stripete hageputer.

Når det gjelder valg av navn og dåp, så bør det virkelig være gjennomtenkt.

 

La det ligge en stund du, så skal du se han kommmer litt mer på glid etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som om han "straffer" deg for å ha blitt gravid, og siden du er så dum at du ble gravid skal i hvertfall han bestemme den videre saksgangen... Sist jeg sjekket måtte man være to for å havne i denne situasjonen, så han bør slutte å furte!

 

Navn er så viktig at der synes jeg ikke du skal gi deg så lett. Dere må finne et navn som dere begge liker. Og selv om mannen din "tapte" forrige navnevalg gir ikke det ham noen særrettigheter. Jeg skjønner at det ikke er lett, vi diskuterer som bare det, vi også. Men om dere klarer å prate åpent om det vil dere etter hvert sitte igjen med en liste over navn som dere begge kan leve med.

 

Er dåpen viktig for deg personlig eller er det bare snakk om familietradisjon (mest for å blidgjøre bestemor, og ikke tro)? I så fall bør du kanskje tenke over om det er så viktig at du vil sloss for det... På den annen side ser jeg ikke hva en dåp kan skade. Har du spurt mannen din hvorfor han er så imot dåp? Håper dere klarer å bli enige! Lykke til!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...