Gå til innhold

Har så ekstremt mye utflod :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker faktisk tamponger stort sett hver dag, fordi truseinnleggene er for små, og bindene blir så fort gjennomvåte/fuktige og det kjennes ut som at utfloden renner både her og der.

Men selv om jeg bruker tampong så merker jeg at det har lagt seg et lag med utflod mellom leppene på en måte.

Er det noen som har slitt med masse utflod, og faktisk blitt kvitt det? Jeg har prøvd vaginalkapsler og sånn tube som skal settes oppi der og sprøytes inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Råd:

- slutt med tampong og truseinnlegg

- gå uten truse, iallfall om natten (legg et håndkle og tisselaken under deg)

- bruk bomullstruser

- luft mest mulig nedentil

- ikke bruk stramme klær

- ikke bruk såpe i underlivet

- ikke vask deg mer enn en gang per dag

Skrevet

oi, nei, trodde jeg hadde mye utflod, men nå forstår jeg at jeg kanskje ikke har det.

Har du snakket med lege? prøvd disse tena lady bindene? er såvidt litt større enn truseinnlegg, og jeg vil tro de fungerer bedre, fikk en prøvepakke på de her med et blad her om dagen. Tenkte jeg skulle teste med tanke på mensen de dagene jeg blør for lite for bind og for mye for truseinnlegg tenkte jeg...

Skrevet

Grunnen til mye utflod er antakelig at det er for tett mot underlivet, derfor hjelper det ikke å fortsette å tette til. Da vil du fortsette å produsere utflod.

Skrevet

Ta deg en tur til legen å spør om en test for bakteriell vaginose. Noe vi alle damer har latent i kroppen, og kan resultere i Mye utflod!

SLUTT MED TAMPONGENE!!!!! Ikke heldig utenom mensen. Ødelegger floraen og øker sjangsen for TSS(Toxic shock syndrom)

Skrevet

å herregud jeg kjenner meg igjen i deg... jeg var deg for mange år siden...

prøv lactal.. du har for høy ph-verdi i skjeden... jeg ,lover, DET hjelper!!!!!!!

Skrevet

vil ikke anbefale å ikke vaske mer enn en gang pr dag.. Jeg er også plaget med utflod, og jeg vasker meg etter hvert toalettbesøk, men da uten såpe.. Bare en våt klut med litt halvkaldt vann.. Tørk godt etterpå.

Hvis jeg ikke vasker meg blir jo rester av utfloden liggende på huden, og da blir det varmt, klamt og klør.. Sopp er det lett å få da..

Hvis du klør kan du prøve aloe vera gele, det hjelper her.

Men sant det med tampong, dropp den, og bytt heller bind oftere..

Skrevet

Sannsynligvis har du bakteriell vaginose. Du kan regulere dette ved å bruke melkesyretabletter som vivag eller lactal, Men du må gjerne bruke det en stund før du opplever virkelig bedring.

I tillegg bør du som andre her sier:

Slutt med tampong

Bruk kun undertøy av bomull eller ull/silke

Sov uten undertøy om natten.

Unngå trange bukse

Skrevet

Ojoj, jeg trodde også at jeg slet med mye utflod, men jeg slipper bind da. Men må gå med truseinnlegg hele tiden om ikke trusene skal se ut som ....ja...

Men hvis du bruker tampong hver dag så er det ikke rart. Det er virkelig ikke bra for underliv og bakterieflora. Tampong tørker ut slimhinner og underliv og vil dermed sette igang prosessen med å danne mer utflod.

Noen er dessverre plaget med mer utflod enn andre, og det er ikke så mye å gjøre ved det, annet enn å få råd hos lege.

Ellers vil jeg anbefale deg å slutte med tampong. Ikke bruk det på en LAAANG stund. Bruk bomullstruser (ikke string) som kan vaskes på 60 grader.

Smør deg med ACO-vaginalkrem.

Ikke vask underlivet med såpe, bare vann og du trenger ikke vaske det hver dag. Det holder med annenhver dag. Grundig vask av underlivet ødelegger den naturlige bakteriefloraen der ned og kan forverre tilstanden der nede.

Skrevet

Hvis det er bakteriell vaginose så lukter det fisk i tillegg.

Det er mest sannsynlig en ubalanse i bakteriefloraen i underlivet (men ikke bakteriell vaginose om det ikke lukter stygt), eller du kan faktisk ha en soppinfeksjon. Det har hjulpet å bruke canesten stikkpille og krem her, men rådfør deg med lege. Det er dumt å bruke det hvis det ikke er sopp.

Skrevet

jeg og har mye utflod nå når jeg er gravid..... men noen har mye andre ingeting, jeg må gå med truseinnlegg å skifter ofte,..... viss ikke så renner det gjennom buksen, har snakket me lege og jordmor, og det er helt normalt.....

å de som sier ikke gå med truseinnlegg HAHA, skal mann gå med våte flekker på buksene? HAHA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...