Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Hva tenker dere, helt ærlig, om mødre med små babyer som ikke gjør det? Spør fordi jeg synes jeg får følelsen av at fullammende mødre i min barselgruppe synes synd på de som ikke klarer å fø barnet sitt uten erstatning. Stemmer dette eller?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Syns akkurat det samme som jeg syns om dem som fullammer; de finnes i alle varianter! Hvilken årsak de har for ikke å amme sine barn er ikke min business, og jeg hadde heller aldri funnet på å legge meg opp i hvorfor og hvordan folk velger som de gjør, både når det gjelder ernæring og andre ting!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Helt ærlig så bryr jeg meg ikke noe om hva andre gjør. Så lenge de respekterer mine valg (fullamme til 6mnd) uten å komme med "stakkars baby må da få smake på andre ting" osv..... Jeg tenker at voksene folk har vett nok til å sette seg inn i ting osv før de tar et valg. Når det gjelder mme så er det jo veldig fint at det finnes for hvordan hadde disse mme barna hatt det uten det. Må også si at jeg som fullammer har fått MYE komentar fra mødre som gir mat tidlig osv. Så tror det er mye mer av dette rundt omkring enn hva man skulle tro. Har også hørt fra andre som fullammer at d har fått mye matpress fra familie osv.... Det er ikke koselig, så jeg vet bedre enn å blande meg i ting jeg ikke har greie på.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Tenker at alle gjør det som passer best...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Jeg har fullammet begge mine til de var over 6 måneder, men har aldri tenkt negativt om dem som ikke gjør det uansett grunn. Det er jo ikke alle som har nok heller, og da er det jo bra at de finner ut at mme gjør barna mette! Jeg synes det er synd at alt for mange helsesøstre og jordmødre venter for lenge med å tilrå mme når vektøkningen er for lav... De stresser mange mødre og pusher dem til pumping og andre ting som kan gjøre de usikre enda mer usikre og følesen av mislykkethet...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Jeg fullammet datteren min og var veldig glad for at jeg fikk til det. Jeg har aldri sett ned på noen som ikke fullammer og flere jeg kjenner har gjort det slik at de ammer det meste, men gir litt tillegg f.eks om kvelden. Har virket som en god løsning, men det fungerte ikke for meg for babyen min nektet å ta flaske. Det jeg synes er litt trist er de som veldig gjerne ville amme, men ikke fikk det til. Da har jeg noen ganger lurt på om de har fått nok hjelp og veiledning og i et par tilfeller har jeg tenkt at de hadde kanskje fått det til hvis de hadde fått mer ro rundt seg og avlastning med det eldste barnet, husarbeid.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 Jeg har utrolig smarte venner som har fått til å fullamme, og utrolig smarte venner som ikke har klart det. Så har jeg noen venner som har usedvanlig lite IQ, men har fått det til uten problemer. Og så har jeg dumme venner som ikke har fått det til.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Jeg fullammet i 7 mnd og 20 totalt. Jeg syntes litt synd på dem som ikke fikk til amming, mest pga det er så utrolig praktisk og nei, man får ikke den nærheten når man mater med flaske (har prøvd selv). Ellers helt greit at man ikke ammer, syns ikke at man må ha en god grunn for å ikke gjøre det. Nei til amme-politiet!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå