Gå til innhold

Når begynne å besøke venner fra barnehagen?


Jojo x3

Anbefalte innlegg

Hvor gamle syns de du bør være før du tør å levere de fra deg? Min jente på 3 maser om å at jeg må avtale, men er litt skeptisk da jeg syns hun er lit liten og jeg ikke kjenner foreldrene...

 

Er annerledes å sende henne til naboen, kjenner foreldrene og hvis det er noe kan hun bare løpe hjem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har invitert en venn til min sønn fra barnehagen og da ble moren med. Syntes det var riktig hyggelig å bli kjent med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ungen vil det selv. I starten kan det være lurt å ha med en forelder slik at du ikke risikerer at barnet vil hjem med det samme. At du ikke kjenner foreldrene fra før er vel ingen hindring? Det er bra å bli kjent med foreldrene til barnas lekekamerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det blir i alle fall lenge til det blir aktuelt for lille å dra på besøk til barnehagevener. Ho er 2 år og nesten 10 mnd... Eldste (5 om 1 mnd) var på besøk hos ein barnehagekamerat forrige laurdag, det er første gong det har skjedd. Men det var stor suksess, og vi kjem nok til å invitere guten til oss og, då dei leikte kjempefint i lag.

 

Eg tenker at kanskje 4-5-årsalderen er passe, men eg kan naturlegvis berre tenke ut frå mine eigne barn. Eldste har fått tilbudet tidlegare, men har ikkje hatt lyst når det kom til stykket.

 

Om lille skulle ha leikt med barnehagevener utanom barnehagetid hadde eg nok blitt med. Ville heller ikkje vore komfortabel med å ha eit "framand" barn på den alderen heime hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ungen vil det selv. Jeg snakket med en venninne om dette og hun sa hun aldri hadde sendt ungen hjem til noen hun ikke kjente. Tenk om det var misbruk i familien eller andre lign ting?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også egentlig 4-5års alderen. Eldstemann er mer sjenert så han var 5 første gang han ble med noen hjem. Yngste er bare 3 så jeg ville helst ventet, men hun maser ofte om dette. Kanskje jeg skal våge meg å spørre de foreldrene det gjelder og høre hva de syns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi var på besøk hos en fra den gamle barnehagen sin alene i sommer, de er tre år. Det gikk vedig bra. Jeg har snakket mye med moren, og føler at jeg kjenner henne litt så jeg synes ikke det var noe skummelt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte i fjor høst, da var jentene 3-4 år og det er ukas happening når de får være med noen hjem fra barnehagen.

 

Hvis jenta di maser om at du skal avtale så synes jeg du skal gjøre det. Da føler hun seg klar og trygg og du er litt pysete ;-) Synes det er litt anderledes med de som driver aktiv nettverksbygging og sender ungene hit og dit for å sikre at de får flest mulig "riktige" venner (kjenner et par sånne, jeg blir litt svett). Du blir jo fort kjent med foreldrene til vennene til datteren din, så det er jo bare første gang de er ukjente. Jeg har faktisk fått gode venninner selv gjennom datteren min ;-) Så får man hverandres mobilnr. og vil jenta hjem, er det bare å ringe. Men du kan jo også invitere hjem til dere, så har du full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldstegutt var ca 4 år. Minstejenta på 3 maser fælt, men de flest andre på avdelingen er litt yngre så jeg tror ikke de tør enda.

Hun har en gutt hun er med litt hjem og motsatt, men da er storebror kompis med broren hans så de er gjerne der sammen.

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å sende henne med noen hjem, hadde kanskje kjørt og levert henne selv første gangen og hvis hun vil hjem er jeg bare en tlf unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...