Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Har ikke selv, men pleier å passe en liten tass innimellom, skjønne dyr, men krever virkelig oppdragelse siden de fort blir ihjeldullet og kan bli noen ufordragelige små glefsere hvis de ikke får litt dressur. Sjekk rundt etter seriøs oppdretter i hvertfall, viktig at veterinærattest og alt er i orden. De er veldig små og skjøre, så jeg vil ikke anbefale å ha en hvis man ikke er vant fra før av hvis man har småbarn i hus. Jeg må passe på som høken når vi har ham her så ikke unga bærer rundt på ham osv. De kan fort få brudd hvis de faller fra høyder som feks sofa når de er valp, man skal også passe på dette når de blir større. Med småbarn i hus vil jeg heller anbefale en litt større hunde rase, mellomstørrelsen er veldig grei da :-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Ja har chihuahua. Som sagt skal du ha en chi er det viktig og finne en seriøs oppdretter.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 vi har også chihuahua, var ikke noe problem selv om vi fikk henne når datteren vår var 1år..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Grusom rase! Mye dårlig avl, og meget aggresiv rase! Biter!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 Mange er aggrisiv pga de ikke blir sosialisert. Ligg mye i miljø trening så får du en topp hund
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Læreren jeg hadde på frisørlinjen har en flott liten chihuahua, langhåret. Utrolig fin liten tass, men noe spesiell. Han liker ikke å bli klappet av andre når noen holder han, da knurrer han litt. Små hunder generelt er litt hissig av seg, og er veldig beskyttende overfor eier/eiere. Men hvis du er i et forhold og du tar deg av han hele tiden, kan han bli aggressiv mot andre. Men med god trening og sosialisering skal det nok gå bra. Har en søster som er hundeinstruktør i tillegg til vanlig jobb, så har lært en del av henne. Og familien min har alltid hatt hunder. Ville lest litt om rasen, hundetrening og div, og funnet en seriøs oppdretter som har avlet denne rasen en god stund. Da får du ofte med stamtavle ved kjøp av hunden og mange har også hatt kontakt med tidligere kjøpere for å finne ut hvordan det har gått med hunden, og da får du vite litt der også. God trening og sosialisering er viktig med alle raser og små selskapshunder er intet unntak
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 Uff ! Ei rotte i bånd jo... Jeg har ikke noe til overs for at dyr brukes som tilbehør, på lik linje med et smykke eller ei veske.... Disse hundene er jo rett og slett på moten, og det synes jeg er sykt.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #12 Skrevet 21. august 2010 Er ikke alle som skaffer seg en chihuahua som "tilbehør". At kjendiser bruker disse hundene for å ha noen å kle opp og gå rundt med i vesken er forferdelig. De er sånn som andre hunder. De skal ha mosjon og hjernetrim. Det er en helt vanlig hund med unntak av at den er verdens minste rase.
Lilleleen Skrevet 22. august 2010 #13 Skrevet 22. august 2010 Vi har to chihuahuer. Og de er ikke noe smykke eller tilbehør. De har fire ben å gå på og er rett og slett ett husdyr. Det verste jeg vet er når små hunder blir til veskehunder og de menneskene som tror at alle som har små hunder, har de som pynt. Jeg har en far som har drevet oppdrett med pomeranian i over 20 år, så jeg er vant til små hunder. Så når jeg skulle få hund, så var det naturlig for meg å ha en liten rase. Jeg fikk min første chihuahua en stund før dette ble en populær rase. Jeg er så heldig å ha de på Fôr for min far )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå