Gå til innhold

Hvordan variere pizzaen??


Anbefalte innlegg

Skrevet

er visst den eneste i huset som ikke er lei hjemmelaga pizza på lørdagene :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk denne pizzaen til et vennepar.

Tynn bunn,smør en god del ketchup på,løk og tomat i småbiter og lag små runde boller av kjøttdeig og legg på tett i tett.(Rå)

Ha på litt salt og pepper,så ost.

Høres ikke såå godt ut,men den var knallgod:) Ungene spiste godt av den også.Skal lage den selv på mandag:)

 

 

Ellers er det godt med tacopizza :)

Eller vanlig med pizzafyll fra Toro:)

 

Skrevet

Denne er ikkje så sunn, men mannen bed fint om å få den av og til:

Teke ein boks creme fraiche, gjerne lett, og pressar i 2 - 3 fedd kvitlauk, har i pepar og urtekrydder (timian, oregano) og smør utover pizzabotnen. Så legg eg på pepperonipølser og gjerne litt steikt bacon, raudlauk eller purrelauk og strør over ost. Det er godt med ruculasalat på toppen ved servering.

Skrevet

Varier bunnen med: tynn/tykk, grov/fin. Og med og uten krydder, bruker å ha oregano og basilikum i.

 

Fyll varierer du med ferdige poser og pizzasaus/tomatpurè/ketchup toppet med kjøtt: Reker, krepsehaler, kjøttboller, skinke, bacon, biffstrimler, tacokjøtt, kylling. Grønnsaker: mais, annanas, løk, purre, tomat osv.

 

Varier med å legge osten over eller under fyllet.

 

Favoritter her i huset: pizzasaus toppet med ost, og reker, skinke, tomat og mais over. Eller pizzasaus toppet med ost og kyllingskiver og pesto og mais.

 

Den alltid like populære tacopizzaen kan vareires med og uten nachos på ( bruk de med ostesmak, og ha de litt knust, under osten, viktig!), med sterkere krydder (mer hvitløk og chili feks), tacomarinert biffkjøtt.

 

Hmm...tror det blir pizza her i kveld =)

Skrevet

Varier bunnen med: tynn/tykk, grov/fin. Og med og uten krydder, bruker å ha oregano og basilikum i.

 

Fyll varierer du med ferdige poser og pizzasaus/tomatpurè/ketchup toppet med kjøtt: Reker, krepsehaler, kjøttboller, skinke, bacon, biffstrimler, tacokjøtt, kylling. Grønnsaker: mais, annanas, løk, purre, tomat osv.

 

Varier med å legge osten over eller under fyllet.

 

Favoritter her i huset: pizzasaus toppet med ost, og reker, skinke, tomat og mais over. Eller pizzasaus toppet med ost og kyllingskiver og pesto og mais.

 

Den alltid like populære tacopizzaen kan vareires med og uten nachos på ( bruk de med ostesmak, og ha de litt knust, under osten, viktig!), med sterkere krydder (mer hvitløk og chili feks), tacomarinert biffkjøtt.

 

Hmm...tror det blir pizza her i kveld =)

Skrevet

åh, denne hørtes fantastisk god ut!!

Skrevet

mmmm, så flinke dere er!! kjenner jeg begynner å glede meg til pizza i kved alikevell :)

 

hi

Skrevet

Jeg pleier å "stjele" ideer fra peppes pizza meny. De har noe knall gode kombinasjoner:-)

Skrevet

Lag innebakt pizza, kan ha kjøttdeig, pølser,pepperoni eller vegetar etc :)

Skrevet

Hvis alle i huset er lei hjemmelaget pizza, unntatt deg, er det ikke da naturlig at dere spiser noe helt annet på lørdagskveldene framover?

Skrevet

Lag grov bunn, syns at det er mye bedre den smaker også mere.

 

Jeg varrierer med kylling, biffkjøtt, spekeskinke, kjøttboller, kjøttdeig, pepperoni, egenlig det meste det er bare til og bruke fantasien. Min mor lager forresten verdens beste " restepiza". Den består av kjøttpølse, div grønnsaker, kjøttdeig, bacon og andre smårester som befinner seg i kjøleskapet.

 

Tomatsausen lager jeg selv og har hvitløk, fløte, salt og pepper oppi med de hermertiske tomatene. Og jeg lar sausen koke et par timer minst;)

 

 

Skrevet

mange gode tips til deg her. Kan legge til barbequesaus(sånn man har på spareribs bl.a), det er kjempegodt som saus om man har kyllingbiter på, sammen med mais, paprika, tomat, nachos og mozarella. Bruker grov bunn, det er sunnere og smaker bedre.

Skrevet

Hos oss er det jeg som er drittlei pizza.

 

men slik pleier vi å gjøre det når vi lager pizza:

 

lag pizzabunn og kjevle den ut.

Smør på pizzasaus- vi bruker peppes pizzasaus.

 

ha på raspet ost.

 

Mariner rå kjøttdeig med olje, salt pepper, paprikakrydder, hvitløkskrydder ol Mariner rå kylling filet på samme måte. legg dette utover pizzaen.

Ha egentlig på hva du måtte ønske på pizzaen, vi bruker rå løk, rå bacon, mais, sjampinjong, paprika, purreløk... du kan bruke nøyaktig alt du liker.

 

Stek til pizzabunnen har fått fin farge.

Skrevet

Lag tynn bunn ha et glass tacosaus på og kyllingfillet.. kjempe deilig.

gjerne litt tomat og løk.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...