Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 er visst den eneste i huset som ikke er lei hjemmelaga pizza på lørdagene
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Vi fikk denne pizzaen til et vennepar. Tynn bunn,smør en god del ketchup på,løk og tomat i småbiter og lag små runde boller av kjøttdeig og legg på tett i tett.(Rå) Ha på litt salt og pepper,så ost. Høres ikke såå godt ut,men den var knallgod:) Ungene spiste godt av den også.Skal lage den selv på mandag:) Ellers er det godt med tacopizza Eller vanlig med pizzafyll fra Toro:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Denne er ikkje så sunn, men mannen bed fint om å få den av og til: Teke ein boks creme fraiche, gjerne lett, og pressar i 2 - 3 fedd kvitlauk, har i pepar og urtekrydder (timian, oregano) og smør utover pizzabotnen. Så legg eg på pepperonipølser og gjerne litt steikt bacon, raudlauk eller purrelauk og strør over ost. Det er godt med ruculasalat på toppen ved servering.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Varier bunnen med: tynn/tykk, grov/fin. Og med og uten krydder, bruker å ha oregano og basilikum i. Fyll varierer du med ferdige poser og pizzasaus/tomatpurè/ketchup toppet med kjøtt: Reker, krepsehaler, kjøttboller, skinke, bacon, biffstrimler, tacokjøtt, kylling. Grønnsaker: mais, annanas, løk, purre, tomat osv. Varier med å legge osten over eller under fyllet. Favoritter her i huset: pizzasaus toppet med ost, og reker, skinke, tomat og mais over. Eller pizzasaus toppet med ost og kyllingskiver og pesto og mais. Den alltid like populære tacopizzaen kan vareires med og uten nachos på ( bruk de med ostesmak, og ha de litt knust, under osten, viktig!), med sterkere krydder (mer hvitløk og chili feks), tacomarinert biffkjøtt. Hmm...tror det blir pizza her i kveld =)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Varier bunnen med: tynn/tykk, grov/fin. Og med og uten krydder, bruker å ha oregano og basilikum i. Fyll varierer du med ferdige poser og pizzasaus/tomatpurè/ketchup toppet med kjøtt: Reker, krepsehaler, kjøttboller, skinke, bacon, biffstrimler, tacokjøtt, kylling. Grønnsaker: mais, annanas, løk, purre, tomat osv. Varier med å legge osten over eller under fyllet. Favoritter her i huset: pizzasaus toppet med ost, og reker, skinke, tomat og mais over. Eller pizzasaus toppet med ost og kyllingskiver og pesto og mais. Den alltid like populære tacopizzaen kan vareires med og uten nachos på ( bruk de med ostesmak, og ha de litt knust, under osten, viktig!), med sterkere krydder (mer hvitløk og chili feks), tacomarinert biffkjøtt. Hmm...tror det blir pizza her i kveld =)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 åh, denne hørtes fantastisk god ut!!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 mmmm, så flinke dere er!! kjenner jeg begynner å glede meg til pizza i kved alikevell hi
Martin+Mamma Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Jeg pleier å "stjele" ideer fra peppes pizza meny. De har noe knall gode kombinasjoner:-)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 Lag innebakt pizza, kan ha kjøttdeig, pølser,pepperoni eller vegetar etc
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Hvis alle i huset er lei hjemmelaget pizza, unntatt deg, er det ikke da naturlig at dere spiser noe helt annet på lørdagskveldene framover?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 Lag grov bunn, syns at det er mye bedre den smaker også mere. Jeg varrierer med kylling, biffkjøtt, spekeskinke, kjøttboller, kjøttdeig, pepperoni, egenlig det meste det er bare til og bruke fantasien. Min mor lager forresten verdens beste " restepiza". Den består av kjøttpølse, div grønnsaker, kjøttdeig, bacon og andre smårester som befinner seg i kjøleskapet. Tomatsausen lager jeg selv og har hvitløk, fløte, salt og pepper oppi med de hermertiske tomatene. Og jeg lar sausen koke et par timer minst;)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #12 Skrevet 21. august 2010 mange gode tips til deg her. Kan legge til barbequesaus(sånn man har på spareribs bl.a), det er kjempegodt som saus om man har kyllingbiter på, sammen med mais, paprika, tomat, nachos og mozarella. Bruker grov bunn, det er sunnere og smaker bedre.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #13 Skrevet 21. august 2010 Hos oss er det jeg som er drittlei pizza. men slik pleier vi å gjøre det når vi lager pizza: lag pizzabunn og kjevle den ut. Smør på pizzasaus- vi bruker peppes pizzasaus. ha på raspet ost. Mariner rå kjøttdeig med olje, salt pepper, paprikakrydder, hvitløkskrydder ol Mariner rå kylling filet på samme måte. legg dette utover pizzaen. Ha egentlig på hva du måtte ønske på pizzaen, vi bruker rå løk, rå bacon, mais, sjampinjong, paprika, purreløk... du kan bruke nøyaktig alt du liker. Stek til pizzabunnen har fått fin farge.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #14 Skrevet 21. august 2010 Lag tynn bunn ha et glass tacosaus på og kyllingfillet.. kjempe deilig. gjerne litt tomat og løk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå