tja..... Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 Jeg går 2 året på førskolelærer utd deltid har jobbet i skolevesenet med barn med spesielle behov i 3,5 år og vurdere nå å søke en stilling som lærer på barnetrinnet... Er dette vel opptimistisk;) Er ikke på samme skole men i kommunen.... Glad for mange svar..
Gjest Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Aner ikke reglene rundt dette (jeg har ikke småbarnspedagogikk) Har du tilstrekkelig utdannelse kan du vel søke? Ville sjekket med kommunen.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Du kan ikke få en fast stilling som lærer hvis du ikke er ferdig utdannet, men du kan få et vikariat. Vanligvis ansetter dem førskolelærere kun på småskolen, altså fra 1.-4.klasse, men det er nok forskjeller på kommuner. Men som førskolelærer og ikke allmennlærer, tror jeg du bør vektlegge at du har erfaring. Og mitt inntrykk er at det ALLTID er behov for lærere med spes.ped. eller erfaring med dette.
lille sprelle Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Du kan prøve. Det er vanskelig å få nok kvalifiserte. Uansett vil du få deg arbeidserfaring gjennom en litt åpen søknad til kommunen.
tja..... Skrevet 22. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. august 2010 Takk for svar:) Jeg får se om jeg tar motet til meg, problemet(hvis det egentlig er problem;)) er med en åpen søknad vill vel min leder se den.. Vill prøve å unngå at lederen skal vite at jeg er arbeidssøker før jeg evt skal på intervju...
Tommage♀♂ Skrevet 22. august 2010 #6 Skrevet 22. august 2010 Jeg trodde at etter at lærerskolen ble delt i 2, så var ikke lenger førskolelærer utdanning for skole, kun for bhg? Det fikk jeg beskjed om da jeg søkte førskolelærer
tja..... Skrevet 22. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 22. august 2010 Det stemme at førskolelærer studiet nå er beregnet på å jobbe i bhg ikke skole.Men på mitt studiested er det fortsatt masse fokus på 1-2 klasse barneskole så de får nok ikke helt bestemt seg;) Og praksisen rundt om på skolene er forskjellige.. Noen tar inn førskolelærere mens andre ikke;) Så man får bare satse å se hva man får..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå