Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 http://www.dagbladet.no/2010/08/20/magasinet/jesper_juul/relasjoner/barn/13038076/
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Hvorfor skal unge mødre lese denne? Dette gjelder da like mye gamle som unge...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 denne var veldig fin! gjelder nok ikke bare unge mødre, men flere foreldre her inne. mange er skuffet over manglende initiativ fra foreldre og svigerforeldre, og ser det gjelder enkelte av mine venninner også. Setter vi barn til verden, så er det vårt ansvar å ta vare på dem. Det er deilig med avlastning en gang i blant, men dette må være på barnepassers premisser. Her er det litt motsatt da. Jeg har ikke noe særlig behov for barnevakt. Minstemann er 7mnd, og jeg synes det er fortidlig å ha han på overnattingsbesøk, det gjør jo også at vi ikke trenger barnevakt til eldstemann siden vi alikevell er hjemme. Svigermor ringer minst en gang i uka og tømmer sin frustrasjon over at ikke småtassene kommer på overnattingsbesøk. Jeg vil heller bruke henne som barnevakt når vi virkelig trenger det, ikke fordi jeg er "sliten".. da legger vi heller opp til noen rolige dager hjemme:)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Jeg er helt enig i premisset. Bestemor/mormor skal ikke være resereforeldre. Ordet reserveforeldre, og dets mening er nok forskjellig fra menneske til menneske, om hva slags oppdattning enn har til ordet. etter min egen mening leger jeg i betydning at bestemor passer barnet 1-2 ganger i uken, har barnet på overnatting annenhver helg. En ordning en alenemor ville normalt hatt med barnefaren. Når jeg leser denne artikkelen blir jeg oppmerksom på en ting. Bestemoren nevner at hun nå er ferdig med barn og opplevde tiden som slitsom og utmattende. Hun fikk selv barn tidlig og vet nok hvordan det er å studere/jobbe, sitte mye aleine med barn/a. Kua skal ikke glemme at den selv har vært kalv. Jeg er 45 år og har en datter på 16 år. Hadde min datter kommer hjem og fortalt hun var gravid, ville jeg nok som bestemoren i artikkelen rådet henne til abort. Det er nok det beste for min datters skyld. Hadde allikevel min datter valgt å bære frem barnet, ville jeg stått til disposisjon for henne slik at hun kunne klart seg gjennom skole og utdanning. Det mener jeg er å være en god forsørger. Jeg ser ikke på det som en belastning, mer en glede. evt. barnebarn og mor vil ha det bedre om mor har en ok økonomi. Synes forøvrig Jesper Juul svarer meget objektivt og gir utrykk for at bestemoren må forklare seg ovenfor datteren og hennes valg. I mine øyne er det riktig. Som sagt, det kommer ann på personlighet her. Tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Prinsippet skulle det selvfølgelig stå.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Unge mødre blir ofte unge bestemødre ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå