Gå til innhold

Noen som har peiling på katter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en ett år gammel jentepus fra før, men vurderer å få en til så hun får litt selskap. Lønner det seg med ei jentepus til, eller en hannkatt? Regner med at det er lurest med en hannkatt, men spør allikevel.

Hun vi har nå er den første katten vi noen gang har hatt. Jeg har alltid hatt hund, så katt er nytt for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff helst en kattunge i hvertfall. Er hun sterilisert så ville jeg valgt en hannkattunge og kastert ham når han ble kjønnsmoden.

Skrevet

Hannkatt! Uten tvil! Vi har to hunnkatter, mor og datter, som har bodd sammen hele livet. Vi overtok dem for ca et år siden, og forrige eier sa at "de er ikke bestevenner". Understatement of the year :D

Skrevet

Ofte så går det mer på personligheten til kattene om de går overens eller ikke. Men det kan vært lurt å få en hannkatt.

Jeg har selv en hannkatt og han går godt overns med de fleste hunnkatter (og det er ikke fordi han er en kåtsekk, hehe. han er kastrert) og med mindre hannkatter og kattunger.

Men så lenge de vokser opp sammen så kommer det mer an på personligheten. Så finn en katt dere liker og du skal se de vil gå sammen til slutt;)

(ps. om dere skal han hannkatt så er det veldig lurt å kastrere den. så slipper dere at han reker rundt og setter kattunger på andres katter. pluss at det blir ikke så mye lukt av urin)

Du ble kanskje ikke så mye klokere av dette;) Men lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skal ha en kattunge ja. Har sett oss ut en svart langhåret guttepus.

Da får vi bare krysse fingra for at veslefrøkna her aksepterer han...

Men hvis de begynner å slåss, skal jeg bare la de holde på så de får markert seg og funnet ut av ting selv? Eller..?

Skrevet

Litt knuffing og (leke)slossing kan det bli, men la de bare være. Så lenge det ikke går utover øyne og ører så ordner de opp selv;)

Skrevet

Okei. Da krysser vi fingrene. :)

Skrevet

Hadde gått for hannkatt ja. Har hatt to selv, den ene var voksen og den andre kattunge. Her var det mye søskenkjærlighet både når det gjakdt kosing og slossing. Syns det er greit å bryte dem fr ahverandre hvis slossingen ble for mye.

Men det var veldig morsomt med en del utspekulerte angrep. Den ene pusen kunne sitte i timesvis å gjemme seg bak gardina for å skremme den andre katten når han kom hjem hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...