Gå til innhold

hvor lenge etter man blir smittet..(herpes)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer det første utbruddet? Og hvor stor er sjansen for at man blir smittet? Jeg er litt redd for jeg kan ha gitt samboeren min herpes etter oralsex da jeg hadde et lite munnsår som jeg trodde var forsvunnet, men som jeg kjente dagen etterpå fortsatt var der

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han trenger ikke å få utbrudd i det hele tatt. Min mann fikk viruset fra et drikkeglass i syden for 7 år siden og har vært plaget med munnsår m jevne mellomrom, jeg har d maks en gang i året. Holder meg riktignok fint unna når han har utbrudd, men kroppen reagerer forskjellig derfor trenger ikke din kjære å få noe utbrudd i det heele tatt. Viruset har de fleste av oss i oss.

Skrevet

" Viruset har de fleste av oss i oss. "???

Det er bare tull!!! De fleste har IKKE dette viruset.

Hilsen en som jobber med virus

Skrevet

Jeg siterer..

Man kan ha blitt smittet flere år før det første utbruddet av herpes viser seg. ... Dersom man får symptomer kommer disse 3 dager til 3 uker etter smitte, ...

www.olafia.no/herpes.htm

Selv fikk jeg dette ca 3 år etter voldtekt og har et mildt utbrudd 1 gang hver 1,5 til 2 år..

Skrevet

Du som jobber med virus tar feil.

Jeg trodde jeg hadde fått herpes for en stund tilbake og dro til legen. Prøvene han tok var negative, men han sa faktisk også at de fleste har det viruset i oss selv om vi ikke har utbrudd. Da var det snakk om både herpes 1 og 2

Skrevet

selv om din lege sier dette, så betyr det ikke at det er riktig. Jeg jobber på mikrobiologisk avdeling og med virus. Snakker daglig med leger og det er faktisk pinlig hvor lite de vet.. og hvordan mange skremmer pasienter unødig pga manglende informasjon selv.

herpes simplex virus setter seg i nervegangliene i sentralnnervesystemet slik at man aldri blir kvitt viruset om man først er smittet. Men mesteparten av befolkningen er IKKE smittet selv om en lege sier det! Mange er smittet ja, men absolutt ikke majoriteten av befolknignen. Og de som er smittet vil nesten alltid ha minst 1 utbrudd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...