Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #1 Skrevet 21. august 2010 http://epla.no/products/65986/ Aldri om jeg hadde betalt over 1000 kroner for en slik + frakt på 150 kroner. Greit nok at garn koster endel, men dette er overprising deluxe!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Ja, det var dyrt. Hun som lager det har kanskje beregnet seg timepris, og det funker aldri med håndarbeider. Jeg har ei litt perifer venninne som lager smykker, som hun pusher i alle anledninger. De er også sykt overpriset. Feks så skal hun ha 300,- for et enkelt glasshjerte ( kr 29,50,- hos panduro) tredd på en lærsnor med knute i nakken...og hun skjønner ikke hvorfor vi ikke er så ivrige etter å kjøpe hos henne...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Jeg betaler gladelig 1090 kr for den nydelige dressen. Det tar ufattelig lang tid å strikke babyklær, og for en som ikke kan strikke er 1090 nesten gratis fremfor en bomulls pysj fra Burberry til samme pris... Den er jo ikke akkurat håndlaget heller... Takk for tipset til en fin nettside.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Aldri i livet om hun får solgt den for den prisen. Hun må ha sniffet lim.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 Det MÅ jo være du som har strikket den siden du er så dum i hodet at du faktisk mener den er verdt over 1000 kr...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #6 Skrevet 21. august 2010 Det tar jo ikke SÅ utrolig lang tid å strikke babyklær. Moren min er ikke akkurat profosjonell strikker, men hun har strikket mye fine babyklær til meg! Var ikke slik hun brukte ukesvis
Mortilbarn Skrevet 21. august 2010 #7 Skrevet 21. august 2010 Synes heller ikke det var så dyrt.. Alt for dyrt til at JEG gidder å bruke penger på det ja, men ikke dyrt i forholdet til alt arbeidet som ligger bak, samt garnkostnader. De snurrene på dressen, (pynten) er dere klar over hvor lang tid det tar? Har selv prøvd å strikke ei sparkebyukse til sønnen min, og du dyre land hvor lang tid det tar!
Ziz Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 For oss som ikke kan lage slike ting selv så er ikke 1090,- noe upris. Dette er en dress det tar tid å lage, og garn kan koste ganske mye avhengig av kvalitet. Jeg syne ikke det var noe upris, og jeg er rimelig sikker på at dressen vil bli solgt.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #9 Skrevet 21. august 2010 hu får kalle det reima så blir dere nok kjøpen:-p
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #10 Skrevet 21. august 2010 Syns ikke dette var dyrt. Nå har jeg vokst opp med en mor som strikker, å er helt fantastisk i det hun gjør også da, så jeg vet jo hvor mye arbeid det faktisk kan kreve!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #11 Skrevet 21. august 2010 Kjempefin dress, men overpriset ja.. 499,- hadde nok vært en passende pris
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #12 Skrevet 21. august 2010 Jeg strikker en del selv, og vet at det ikke tar så veldig lang tid å strikke dresser som det der. Garn er heller ikke forferdelig dyrt, og med tanke på at det er en dress fra 0-3 mnd, er den ikke stor, og det trengs nok ikke så mye garn. Så, jeg synes 1090 var litt vel dyrt. Tror en mer realistisk pris hadde vært 6-700 kr. Da hadde jeg kjøpt
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #13 Skrevet 21. august 2010 Her er BILLIG hjemmestrikk =) Jeg har kjøpt to av kosekaninene! Superfine! http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23117157
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #14 Skrevet 21. august 2010 Da var fine =) Hva betalte du i frakt?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #16 Skrevet 21. august 2010 Lurer på hvem som kjøper sånne ting? da har man litt for mye penger kanskje? =) Men den var utrolig fin da!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #17 Skrevet 21. august 2010 jeg betalte 20 kr for de to mener jeg å huske
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #18 Skrevet 21. august 2010 Det er forskjell på mønster, kanskje dette er et som tar lang tid? Noen som har peil på det? Mamma har strikket masse til min datter, der var en av settene hun strikket veldig krevende og tok lang tid. Men det settet er nydelig. Se denne feks: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=2〈=no Den bruker du 400gram garn til som er ca 8 nøster, da blir prisen på garnet rundt 280kr. Det er uten luen som er på 100gram og ca 70kroner. Så samlet har denne dressen med lue en garnkostnad på 350kroner. Om dette var tilfellet i den på epla.no ville hun satt igjen med 740kroner. Men kan godt hende at hun brukte et dyrere garn og et vanskeligere mønster, så vi vet jo ikke sikkert. Kunne godt ha kjøpe en sånn kosedress til den prisen om garnet var i god kvalitet, men jeg ville ikke ha kjøpt den minste str, jeg ville ha kjøpt en som var i en str som kunne brukes lenge (en sesong eller to).
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #19 Skrevet 21. august 2010 Tror ikke det er mange av dere som synes den er overpriset som vet hva garn koster... Jeg synes fortsatt at dressen er verdt 1090,-! Og nei, det er ikke jeg som har strikket den som en frekk anonym foreslo... Og ikke er jeg dum i hodet heller, for da hadde jeg vel ikke tjent 1,2 millioner pr. år foreløpig?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #20 Skrevet 21. august 2010 Det er flere som er enig:) Det er ikke alle som vet hva garn koster eller hvilke garn det er i dressen osv. Kan jo være babyalpakka og da er jo dressen billig:) 1657
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #21 Skrevet 21. august 2010 Jeg vet hva garn koster, og at mange av de som driver å strikker for å legge ut for salg kjøper garn på tilbud. Jeg strikket en kjole i ull til min datter (3 år) og garnutgiftene kom på hele 60 kr =) Du ser jo på den andre linken at ting ikke trenger å være dyrt selv om de er hjemmelaget! Der koster en kjole 200 kr så vidt jeg kan se (og hun tjener nok godt på den også
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #22 Skrevet 21. august 2010 kjøper du garn til 60 kr er det av dårlig kvalitet... Når min mor strikket brukte hun alltid kvalitetsgarn, og da kom aldri utgiftene på under 300 for et nyfødt plagg. Skjønner ikke folk som gidder å strikke med billigarn, plagget ser jo helt for jævlig ut, krymper og blir stivt og ubehagelig etter en vask... mye vits når en faktisk legger ned arbeid i noe
ellen-propellen Skrevet 21. august 2010 #23 Skrevet 21. august 2010 Det står jo ikke noe i linken om hva slags garn det er osv. Det er mye penger ja,men jeg syns heller ikke den var overpriset. Er den pent strikket,og kvalitetsgarn så er den absolutt verd pengene.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #24 Skrevet 21. august 2010 Ikke bare er det stor forskjell i garnprisene, men det er også veldig stor forskjell på kvaliteten på strikkingen. Jeg strikker mye og er veldig nøye på alt jeg lager. Dette ser jeg at veldig mange andre ikke er så nøye på.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #25 Skrevet 21. august 2010 Nei jeg kjøper ikke dårlig garn, men jeg går på fabrikkutsalg og kjøper masse av gangen, da får jeg det bililg! Jeg kjøper også mye garn i danmark når jeg er der =) Jeg er også opptatt av å kjøpe garn som kan vaskes i maskin, og det kan ikke feks babyalpakka som er nevt over her =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå