Gå til innhold

Blir så oppgitt når mini ikke vil spise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå de siste dagene har interessen for mat vært svært liten, har ikke spist mer en to små biter av en skive, en bit banan, halv youghurt, tre skjeer grøt og en flaske melk på ett helt døgn. Han har rett og slett ikke tid til å spise virker det som, han har lært seg og gå for en mnd siden og det var da han mistet interessen for mat mer og mer. Er dette vanlig når de har lært seg og gå? Han er kjempe blid og fornøyd hele dagen, så virker ikke plaget av at han spiser så lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat sånn er min mini også! Helt forferdelig, gruer meg til alle måltider for jeg vet jeg ikke får i han mat.. Han har ikke tid til å sitte i stolen, bare strekker seg mot gulvet. Det er så slitsomt!!

Men helsesøstra vår sa at vi ikke skulle tvinge i han mat, at han selv skulle bestemme hvor mye han spiser.. om vi tvinger i dem mat kan de bruke det mot oss når de kommer i den o'så festelige trass-alderen..at det kan bli helt mat-nekt.

Men det er ikke noe gøy når de ikke spiser!

Skrevet

Ja, det er helt forferdelig, håper det snart går over, minien min pleier å elske mat. Ser våre to er i ca samme alder også, min er født slutten av juni 09, så det er sikkert en fase, men utrolig slitsomt! Det han spiser mest av for tiden er youghurt, men kan jo ikke spise det hele dagen heller.

Her kaster mini all mat på gulvet også gliser han, må nesten le av han også litt.. hehe, og hvis jeg prøver og mate han snur han seg vekk og sier nei. Ikke lett.

Skrevet

Ta det helt med ro! han får sikkert i seg det ham trenger! Gutta mine var veldig småspiste i ett-årsalderen og nå som han er ti år vil han smake på alt mulig rart! Ta det med og ikke stress, iallefall ikke så han ser det!

Skrevet

Ta det med ro!

Ingen barn sulter ihjel frivillig. ;-)

Det viktigste er at han har tilgang på drikke, så f.eks. en drikkekopp eller -flaske med vann bør han ha fri tilgang til hele tiden. Spiser gjør han når han blir sulten.

Skrevet

Koppen hannes står framme til enhver tid og han elsker vann, så det er ingen problem. Er ikke bekymret for at han spiser så lite, men er ganske slitsomt når han ikke vil ha noe når vi koser oss med middagsbordet, men det går nok over. Han har alltid vært en storspiser, så dette er nytt for meg :P

Idag spiste han faktisk en hel porsjon grøt til kvelds og en youghurt, så matlysten på kvelden holder på å komme tilbake ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...