Gå til innhold

Hva skal jeg pynte ostekaka med? Har baket til bryllupet til ei venninne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen idèer? Har ikke gelè på toppen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville overøst kaken med friske jordbær delt i to.

Skrevet

Hvordan blir det med jordbær, når geleen jeg har brukt i fyllet, er med appelsinsmak..?

Skrevet

hva med å ha strimlet appelsinskal oppå da?

Skrevet

Jeg bruker alltid sitrongelé, men jeg vil tro det går fint uansett.

Det er også ganske dekorativt å lage en ring med slike små physallis (eller hvordan det enn staves) rundt hele kaken.

Evt. kan du bruke druer, kiwiskiver, halve appelsinskiver og sironmelisse- eller mynteblader, hele sånne dyrkede blåbær (de store som det ikke er så mye fuktighet i) eller lignende. Det jeg kom på i farta.

Skrevet

ikke bruk kiwi, da blir geleen ødelagt har jeg erfart....

Jeg strødde over sånne sjokoladehjerter da jeg lagde ostekake til et bryllup, det var veldig fint....

Skrevet

Hvis du har appelsinsmak inni tror jeg du skal droppe jordbærene og heller gå for bringebær. Det ermaker som etter min mening står mye bedre til hverandre.

Et annet enkelt alternativ er å kjøpe sjokoladehjerter. Det ville passe fint i et bryllup.

Hva med masse bringebær, et dryss med melis rett før servering og sjokladehjerter stukket innimellom bærene?

Skrevet

Er det med eller uten gelelokk? Hvis det er gelelokk syns jeg det er fint med litt revet appelsinskall på midten av kaken med grønt bla. Mynte f eks. Hvis det er uten lokk er det fint å pynte med sånne hermetiserte mandariner.

Skrevet

og nå så jeg det stod at det ikke er gele på toppen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...