Gå til innhold

BULIMI....hvilken symptom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet en at en har bulimi??

Jeg har ikke vært til lege, men somregel oftere og oftere nå spiser jeg til jeg nesten spyr....har ikke spydd, men det er LIKE før....

Men kan jo nevne at jeg sliter litt med en del ting i livet mitt...har litt problem med angst/nervene....har som sakt ikke vært hos lege å fått noen "diagnose"

Burde dra til legen kjenner jeg, for tankene mine styrer litt for mye...:(

Men problemet mitt er jeg er redd for å snakke med legen....redd for å begynne å gråte, redd for å bli tvangstinnlagt, redd for alt....men det er ikke så alvorlig heller...har jo klart meg til nå uten å snakke med noen..

Men snart MÅ jeg snakke med noen.....uff...men jeg er en sånn som en ikke ser det på......INGEN vil tro at jeg slier..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare ta kontakt med lege, du blir ikke tvanginnlagt, garantert. godt og få hjelp så tidlig som mulig, du har ett kjempe bra utgangspunkt, du innser at du trenger hjelp. det er alfa omega i ett behandligsopplegg:-D

Skrevet

takk for svar:)

Ja jeg vet egentlig at jeg blir ikke tvangsinnlagt, men om jeg begynner å gråte og fortelle alt, så vil de tenke jeg ikke kan ta meg av barna mine.....uff....skulle så gjerne hatt noen å fortelle alt til....lurer på å skrive et brev til legen, men har han tid til å lese det?? Og er brev et alternativ...går det an å gjøre det på den måten?

Er snart 30 år og det vanskelige begynnte når jeg var 22 år...kjenner jeg MÅ få det ut i lyset snart...mange søvnløse netter...:(

Skrevet

Ja, du kan skrive brev. Lever det et par dager før du har time og si at det er viktig at legen leser det før du kommer. Anbefaler forøvrig å lese på hjemmesiden til iks og snakke med noen der. Der kan du få råd videre og du øver deg på å snakke om det.

Lykke til, dette klarer du!

Skrevet

Tja, jeg har bulimi. Jeg spiser masse og kaster opp masse og måler det jeg får opp så det skal være like mye som jeg fikk i meg.

Du sliter kanskje litt med trøstespising (tvangspising / overspising)

Få hjelp før det blir verre...det er ikke gøy.

Skrevet

HI her...

nei jeg har sikkert ikke bulimi, men er redd det skal utvikle seg til noe...

men vil sende en klem til deg 23:38...

Skrevet

Jeg skulle akkurat til å skrive, jeg mente ikke at du ikke har det ille fordi du ikke kaster opp. Mente bare verre i forhold til bulimi:-/

Takk for det. Lykke til og klem tilbake

Skrevet

Jeg er har vært bulemiker. Eller "vært" er kanskje feil ord å bruke her - for innser at jeg aldri noensinne vil få et normalt forhold til mat. Uansett, gå til legen din og etterspør hjelp. Få en henvisning til noen (psykolog, evt psykiatrisk sykepleier) som kan hjelpe deg med å sortere tankene dine. For mitt vedkommende var bare bulimien et symptom på mye underliggende jævleskap - en måte å "straffe" meg selv fordi jeg anså meg selv for å være et forferdelig menneske. Heldigvis har dette selvbildet endret seg over de siste årene, men jeg ville aldri klart jobben med å endre dette på egenhånd.

Lykke til, og håper du klarer få hjelpen du trenger og ikke minst har krav på.

Klemmer.

Skrevet

Kan være det finnes klinikk for sf i fylket ditt, undersøk det. Legene har ikke alltid oversikt og kunnskap på alle felt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...