Mrs. Kaizer Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Faren skal starte sin 10 ukers lange permisjon nå på mandag, men han har planer om å jobbe litt innimellom. Han driver eget firma og har ikke tenkt å ta ut lønn til seg selv så lenge han får permisjonspenger. Kan han gjøre dette med god samvittighet eller? Vi mener så lenge han ikke tar ut lønn til seg selv, så kan det vel ikke kalles svindel. Og det er vel ingen som kan finne ut at han har jobbet mens han har permisjon, da må de ta han på fersken..
mamma og my Skrevet 21. august 2010 #2 Skrevet 21. august 2010 Kan han ikke få til en ordning med tidskonto, da?
Odine! Skrevet 21. august 2010 #3 Skrevet 21. august 2010 Hvis dere spør NAV om dette, så svarer de neppe ja til det. Men hva med å ha permisjon i 4 dager i uka, og strekke fars permisjon litt lenger?(Tidskonto)
ellen-propellen Skrevet 21. august 2010 #4 Skrevet 21. august 2010 Jeg sjekket dette med NAV for ett par uker siden,og svaret er som følger: Man kan jobbe i permisjonstiden,men man må ta ut lønn isteden for foreldrepenger for timene man jobber. NAV anbefaler derfor at man heller endrer til tidskonto,det vil man selv ha mest igjen for:-)
___ Skrevet 21. august 2010 #5 Skrevet 21. august 2010 I utgangspunktet kan han ikke det, men Snakk med NAV så finner dere en god løsning. Jeg var selvstendig næringsdrivende selv og avtalte med NAV at jeg fikk lov til å gjøre de tingene som måtte til for å holde bedriften i gang mens jeg hadde permisjon. Jeg fikk for eksempel lov til å utbetale lønn, ta telefoner som kom hjem, svare på krisespørsmål osv. Senere i permisjonstiden gikk jeg over til at jeg fikk 80% foreldrepenger og jobbet 20%. Da brydde ikke NAV seg om nøyaktig hvor mye jeg jobbet. Det som er lurt er å prate med dem, eller gjerne kommunisere på mail for å ha dokumentasjon på hva som varavtalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå