Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Er det lang behendlingtid på slike søknader og får fastlegen min vite om det før jeg har fått en ny fastlege? Ville følt meg så dum om jeg imellom byttet må benytte meg av min gammle fastlege og at han da er fullt klar over at jeg ikke lsnker han som fastlege leger :S.
Gjest ->>- Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Det er ikke noe du søker om, du bare melder overflytting til ny lege via f.eks https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do Byttet er gjeldende fra den 1. i neste måned. Nei, fastlegen din får ikke noen melding om byttet utover at du forsvinner fra hans lister.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 det du må gjøre er å gå på din kommunes fastlegeoversikt på nett og bytte der, bytter du nå vil det mest sannsynelig tre i kraft fra 1.september. Din gamle fastlege for ingen direkte beskjed så vidt jeg vet, lista hans går bare ned med en person. Jeg har bytta fastleger noen ganger og det er en smal sak
Adele Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Der mener jeg du tar feil. Jeg fikk beskjed om at fastlegen min ville bli informert om at jeg byttet.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Ok. Ja det er fint, ville ikke følt meg helt konfertabel med at han skulle vist det. men også et spm, sønnen min har samme fastlege som meg.. kan jeg bytte for han også, slik at vi har samme lege? Å kan jeg ønske selv hvilken fastlege jeg ønsker og bytte til?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Det som er dumt er at man ofte må velge en lege som ikke er "populær". For de som er mest populære har ingen ledige plasser, som oftest.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Ja, du kan selv velge fastlege, så lenge den legen har ledige plasser. Og ja, du kan bytte fastlege for sønnen din også. Jeg har nettopp skiftet fastlege for min datter og meg
Anonym bruker Skrevet 21. august 2010 #8 Skrevet 21. august 2010 Eg jobbar som fastlege, og vi får kvar månad melding frå NAV helsetjenesteforvaltning om kven som går ut og inn av listene våre. Når du har bytta til ny fastlege, må du be den gamle fastlegen oversende journalopplysningar til den nye fastlegen din (vi får ingen melding om kven den nye fastlegen er, og har heller ikkje tilgang til den informasjonen). Vanlegvis må du sende ei skriftleg fullmakt til den gamle fastlegen for å få gjort dette, og du må betale litt for arbeidet med utskrift/kopiering av journal og rekommandert forsendelse av denne til ny fastlege. LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå