Gå til innhold

jeg skulle så ønske

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg var mer opptatt av meg selv da jeg var yngre. jeg vet dette kan missforsåes og skal prøve og forklare.

jeg haraltid vært en som gjorde så og si alt for andre altså de rundt meg. aldri vært flink til å ta hensyn til meg selv, kjente faktisk ikke etter egne behov.

nå har ting endret seg og jeg sliter med mye. og tenker tilbake på hva jeg har brut tiden min til. og skulle ønske at jeg tok bedre vare på kroppen min. helsen min og ja faktisk også utseendet mitt. jeg er ikke stygg men normalt pen skiller meg ikke ut men hadde vært godt og kansje en gang i blant og tatt seg litt ekstra ut. nå føles det ikke så lett.

så fordi jeg var en selvutslettende person så tok jeg heller ikke æren for de tingene jeg gjorde. men lot andre ta den. dette var dumsnilt, sitter å ser bekjente ha flotte jobber som de blant annet har fått ved hjelp av meg. det er ikke gøy. men jeg unner dem det for det er gode til sin jobb men hadde jegtatt æren for fler av det prosjektene jeg faktisk har gjort ville også jeg hatt en sjanse til de jobbene.

isedefor har jeg nå møtt veggen, jeg er sliten, føler at jeg ser gammel ut, og makter ikke jobbe som jeg har gjort. og i dette så ser jeg at jeg burde ha tatt mer hensyn til meg, jeg burde passet på at jeg nådde mine egne mål. men det såjeg ikke før det var ikke så farlig med meg. jeg viste ikke at det ville bety noe for meg nå. men nå er det forsent.

beklager denne utblåsningen.

et råd til dere som glemmer dere selv, ta et lite pusterom en gang i blant, å tenk etter hvilke mål og ønsker dere har, og jobb med ånå dem. du er også viktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da aldri for sent å ta tingene i egne hender ;)

Skrevet

på noen områder er det det. alt er ikke tapt men noe av det tapte betyr egentlig veldig mye for meg.

hilsen Hi

Skrevet

Men da fortsetter du jo bare i samme bane som nå.

Kommer du noen vei med å tenke på det som var?

Skrevet

missforstå meg rett. jeg sa at noen tap betydde mye for meg.

jeg er blitt syk og kan ikke gjøre noe med akkurat dem men jo jeg har begynt å tahensyn til meg selv. og gjør noe med det. ser etter nye drømmer. gleder meg over det jeg har gjort. men det er lov å se tilbake og se at om jeg hadde tatt mer hensynt til meg selv så kansje ting ville vært anderledes bl.a. i forhold til de jobbsjansene jeg har gitt fra meg forde jeg ikke tenkte på meg selv.

og nei jeg er ikke bitter på dem som fikk de jobbene for de har også fortjent dem. helsen min holder ikke til denne typen jobb mer. jeg må skifte arena. og det hadde vært lettere å få enkelte ande jobber hvis jeg på min cv kunne skrevet noen av de jobbene på som jeg ga fra meg.

helsen min er vanskelig å få gjort noe med men jeg kan jobbe med det som ikke er ødelagt.

jeg skrev her fordi jeg jobber med noen av tingene og i den prosessen har jeg lært noen ting. jeg klager ikke. jeg ser hva mine valg har gitt meg. og mange valg har vært gode og heldige. og jeg er glad for det.

Skrevet

Forstå meg rett, er ikke ute etter å hakke på deg.

Selvfølgelig er det lov å se tilbake, er jo det som gjør at man klarer å lære av sine erfaringer. Men hvis disse tankene overtar mye av tiden du kunne tenkt fremover så er jo det kjempedumt.

Det er godt du tar tak i livet ditt nå, du har ikke levd halve livet ditt engang (tror jeg da!) og har mange år du kan forme livet slik du vil ha det. At det ikke blir helt som du ønsket pga de valgene du tidligere tok er historie og kan ikke endres. Erfaringen er hentet, selv så surt det er å tenke på nå.

Jeg er sikker på det finnes andre meningsfylte jobber du kan få. Livet har lært deg endel ting og skapt holdninger og verdier i deg som er gode å ta med seg videre, ikke bare i jobb men også i samværet med andre mennesker.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...