08 + april spire Skrevet 20. august 2010 #1 Skrevet 20. august 2010 Kan man jobbe kveld eller helg når man er i fødselspermisjon. Far skal nå overta min permisjon og han lurer på om han kan jobbe litt etter at jeg er kommet hjem. Jeg mener at man ikke kan det, men er jo ikke 100% sikker. Noen kloke damer som kanskje vet det? På forhånd takk for hjelpen.
Fire småtroll Skrevet 20. august 2010 #2 Skrevet 20. august 2010 Han kan ikke motta foreldrepenger og lønn fra arbeidsgiver for samme dagen (det er trygdesvindel). Men han kan selvfølgelig jobbe, han må da bare gi beskjed til nav også trekker de den dagen fra utbetalingen hans. Dagen vil da bli lagt til på slutten av permisjonen så han forlenger den med like mange dager som han jobber. Både jeg og mannen min gjorde det da vi hadde permisjon. Nav forlangte bare å få vite hvor mange dager vi hadde jobbet innen den 20. i måneden (det er da de kjører utbetalingene sine).
Honningmelon Skrevet 20. august 2010 #3 Skrevet 20. august 2010 Venninna mi er i permisjon nå, og hun jobber helger i allefall. Vet ikke hvordan det er med kvelder.
Honningmelon Skrevet 20. august 2010 #4 Skrevet 20. august 2010 Men,du får ikke permisjonspenger for helgene, så de er lov å jobbe.
tigergutt<3 Skrevet 20. august 2010 #5 Skrevet 20. august 2010 Hvis man skal ha 100 % permisjon så kan man ikke jobbe. Men det er mulig å endre mengden permosjon. F.eks at far har 20 % jobb og 80% permisjon. Da kan far jobbe litt ta seg ut lønn fordelt på arbeid og permisjon. Dette fører til at permisjonen blir noe lengre da de dagene du jobber kommer senere. Jeg har jobbet i min siste permisjon og hadde derfor permisjon kombinert med jobb helt til minstemann var 18 mnd. Fungerer kjempefint:)
lille sprelle Skrevet 20. august 2010 #6 Skrevet 20. august 2010 Det er bare å inngå avtale om gradert uttak ev deling av permisjonen på litt annet vis enn dere hadde sagt i utg.pkt. De aller fleste ukene er det jo dere selv som bestemmer!
Fire småtroll Skrevet 20. august 2010 #7 Skrevet 20. august 2010 Mener ganske bestemt at det ikke er lov til å jobbe helger heller uten å få "trekk" i permisjonspengene. Hør med nav for sikkerhets skyld, veldig kjedelig å bli tatt i trygdesvindel over noe sånt.. Det er jo ikke noe problem å jobbe litt og forlenge permisjonen tilsvarende. De dagene en forlenger permisjonen med kan man f.eks spare til neste ferie, de krever bare at du tar de ut før barnet blir 3 år.
08 + april spire Skrevet 20. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. august 2010 Så flott da. Da ordnet det seg jo Tusen takk for svar.
Honningmelon Skrevet 20. august 2010 #9 Skrevet 20. august 2010 Hmmm... Da må venninna mi ha misforstått. Jeg vet hun jobber noen helger innimellom.
08 + april spire Skrevet 20. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 20. august 2010 Vi kan ikke ta ut noe gradert permisjon da jeg skal studere 100%. Men jeg har studiedag en dag i uken og da kan jo kanskje far jobbe litt den dagen. Det skal ikke være noe fast, men når arbeidsgiver har behov for hans hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå