Gå til innhold

Har en liten "diskusjon" her....ang pynting av gutter. Hva syntes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal i konfirmasjon. Vi har to aktive gutter på 10 og 5 år. Denne "festen" skal holdes på et lokale hvor det er diger lekeplass og fotballbane utenfor.

Er det "ufint" å kle opp guttene i nye olabukser og nye sko,med en fin skjorte evt slips til? For det første er det å pynte dem et mas i seg selv og for det andre VET jeg at med min sportsgale familie er det en stor sjanse for at både store og små gutter ender opp med ball på banen om været blir bra.

Dress eller bunad full av møkk eller behaglige fine gutteklær i en slik annledning...hva er "lov" liksom??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville nok tatt på dress og heller tatt med dongeribukse som de kunne skifte til om det ble lek på banen.

Skrevet

Jeg hadde pyntet dem i penklær, og olabukse er veldig langt fra penklær i mine øyne, så hadde jeg tatt med semipenklær til å leke med etter kirke og mat:) Dette har vi gjort mange ganger i både brylluper, dåper ol. Fungerer så fint atte:)

Ellers er det sjelden at pentøy (særlig til gutter) blir ødelagt av fotballspilling osv., skittent ja, men ikke ødelagt. Da er det faktisk verre med jentetøy.

Skrevet

fin olabukse og skjorte holder lenge, med mindre folka du skal til er veldig konservative eller veldig relgiøse

Skrevet

Ville ikke hatt olabukser i konfirmasjon..

Er ikke stor fan av dress heller jeg, det koster for mye til å bli brukt bare 1 til 2 ganger i året. Jeg ville kledd dem i en pen bukse og penskjorte (kanskje slips, for det synes de selv er kjempegøy).

Mine gutter er 6 og 9 år og aktive fotballgale gutter begge to, så jeg ville nok hatt med en liten bag med joggesko og et skift ;)

Skrevet

Jeg er så konservativ at jeg ikke synes jeans er å pynte seg, med mindre man skal på byen:) Det grøsser i meg når jeg ser folk med olabukse på 17. mai..

Skrevet

Det styggeste jeg ser er gutter som er "pyntet" i dongeri og skjorte med slips. Det ser så lurvete ut.

Så i en konfirmasjon passer det definitivt best med dress eller bunad.

Ta med klær det kan skiftes til etter maten hvis guttene skal leke.

Skrevet

Jeg er verken veldig konservativ eller veldig religiøs, men mener at olabukse ikke er pent nok i en konfirmasjon.

Men å ta med olabukse, slik at barna kan skifte etter maten synes jeg er helt greit.

Skrevet

Familien er LANGT fra konservative eller relgiøse.

Vi skal ikke i kirken.

Og det er faktisk moren til konfirmantene som sier at "Ta nå på gutta klær som det er lett og leke i....vi skal tross alt ha det morro" hehe

Skrevet

Jeg synes dress på små barn er lite pent jeg da. Synes de skal få lov til å være barn så lenge som mulig, ikke små voksne. Har kun brukt det på mine barn når vi var i bryllup. Synes feks en pen blå bukse med skjorte og vest er pent på små gutter.

Olabukse er jeg enig i at blir litt for hverdagslig...

Skrevet

ja, men da har de jo satt kleskoden for dem så da er det jo bare å kjøre på?

Skrevet

Hvis mora til konfirmantene sier barna kan ha på olabukse, så er det jo helt greit.

Skrevet

Guttungene våre hadde blitt pyntet i dress til den eldste og bunad til den yngste. Så hadde jeg vasket det etterpå, for ungene våre skitner seg ut før vi kommer oss til bords en gang. Men det er litt av 'sjarmen' synes jeg da.

Synes ikke dongeribukse og skjorte er pyntet nok for konfirmasjon. Hadde dongeribukse vært pyntet nok for ei jente?

Skrevet

Det fins jo ein mellomting. Ei penbukse (ikkje nødvendigvis dressbukse) saman med skjorte og ev. vest/slips (som ein kan ta av når ein skal ut og herje).

Synest ikkje dongeribukse og slips høyrer saman, men det er jo mi personlege meining.

Skrevet

nei, jeg er enig i at jeans ikke er å pynte seg. men det er jo barn, så da spiller det ikke noen rolle så lenge de er hele, rene og fine i tøyer.

ofte vokser de jo så fort at de er ute av dressen etter 2-3 gangers bruk.

hadde heller ikke pyntet småen med jeans, men det er fordi jeg ikke bruker det på han til vanlig. så om jeg uansett må kjøpe en bukse så kan jeg like så godt kjøpe en dressbukse. joggedress er liksom ikke tingen :P

Skrevet

penklær og ev ekstra klesskift.

Skrevet

Ta med skiftetøy. Sist vi var i konfirmasjon gjorde vi tabben med å ikke ta med skifte tøy, men det var vi ikke alene om. Enden på visa var at det løp mange unger rundt i strømpebukse, skjorter osv. Men nå viste jeg ikke at halvparten av de voksne kom til å leke på lekeplassen med alle ungene heller... så nestegang skal skiftetøy være med.

Gjest thricane
Skrevet

det synes jeg var et godt forslag. må jo være lov å ha med skift hvis de skal spille.

Skrevet

Det finnes mange fine olabukser:-) Har nok kommet til og kledd dem med dette jeg også da ja! Olabukse,finskjorte og slips er kjempetøft!

Skrevet

Jeg hadde ikke rynket på nesa av olabukser på barn i konfirmasjon el. Synes det er ganske så stilig med en pen olabukse, skjorte og slips:)

Skrevet

Jeg synes det ersært og litt respektløst overfor hvertskapet ikke å pynte ungene. Olabukser er i min verden like lite pentøy på gutter som på jenter. Likevel varierer nok dette veldig fra fammilie til fammilie.

Å ta med skiftetøy, som ungene kan leke i etter hvert synes jeg imidlertider en god idee.

Skrevet

Dongeribukse er ikke penklær uansett o det er til jente eller gutt.

Ta heller med skift og "ute" klær om du ikke bil de skal herje i finstasen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...